zondag 29 april 2007

"Mandjesquilt"

16 x 14 =
16 x 13 =
Heel veel mandjes!

Tijdens een lange warme zomer, was ik helemaal in de ban van "mandjes". Overal werden de lapjes mee naar toe genomen, geknipt tot pietepeuterige stukjes,...en met innig plezier omgevormd tot een klein mandje! Exc3xa9n zo'n blokje meet  7 bij 7 cm, en ik wist dat toen nog niet, maar eigenlijk was het een oefening voor de Dear Jane,...


Het patroon komt uit het tijdschrift "Quiltmania".  De kleuren heb ik volgens mijn eigen manier gedaan. De oplettende toeschouwer zou er een systeem in kunnen zien. Het zijn elke keer 4 rijen, blauw, bruin, licht en roze/rood. De mandjes hebben in de rij telkens dezelfde stofvolgorde, en verspringen steeds een mandje.
De rand heb ik heel simpel gehouden.  Ik vond dat de mandjes de aandacht moesten trekken en niet de rand.

Zo, nog even een blik op de achterkant:

De mandjesquilt hangt in de keuken, en ik moet elke keer weer opletten dat ik er niet de hele tijd naar zit te kijken,....dat is immers, niet zo aardig tijdens het eten,...

* 432 mandjes*

23 opmerkingen:

Anja.M zei

Het is een prachtige quilt Ingrid.
Groetjes Anja.

Hester zei

Weer een echt IngridHg quilt. Je weet het wel ik vind deze erg leuk.
Heb je voor de achtergrond versvhillende wit - ecr lapjes gebruikt?

marian'ne m zei

Wat een mooi quilt is dit toch, heb het al eerder kunnen bewonderen. Maar nu kan ik ook de details zien. Wat een lap zeg, en wat een mandjes. Ik vind mandjes ook zo leuk, zal xc3xa9xc3xa9n van mijn eerste motieven zijn (heb al een patroontje geknipt), maar wel m'xc3xa9t bloemen erin.

Kan mij voorstellen dat je er naar blijft kijken. Zoveel mooie stofjes, heerlijk !!!

Johanna Zweden zei

Wouw wat mooi en wat een werk heb je daar aan gehad.
Zit er vol bewondering naar te kijken.

Gr Joke.

Corrie zei

Ingrid, ik vind dit niet te geloven zoveel mandjes van 7 x 7. En wat een prachtig geheel is het geworden. Echt fantastisch.

wilma nooij zei

hallo ingrid,
wat heb jij een leuke weblog, en wat een prachtige dingen gemaakt en precies mijn smaak, ben ook aan de dear jane begonnen, maar voor mij misschien nog iets te hoog gegrepen of ik heb te weinig geduld dat kan ook. het verhaaltje van je schoonmoeder is mooi, als uit een mooi verhalenboek. ik blijf je zeker volgen,veel plezier mer quilten.
groetjes van wilma nooij

Mary zei

wat een ontzettende mooie quilt !!! leuk, leuk, leuk en wat een werk !!!

Wilma zei

Heel erg mooi!! Wat een werk zeg!!! Wat heb jij mooie quilts gemaakt!!!

Juul :o) zei

Ingrid,
Wat heb je toch een mooie Dingen gemaakt!
GEWELDIG! :o)
*zit "kwijlend" achter de pc te kijken*
;o)
Je bent zeer stimulerend, inspirerend, enz... bezig, ga zo door, ik voel nl. al enige quilt-kriebels, help...
:o)
psst, voorzichtig met het konijnengebrei, rustig aan doen hoor, wij wachten wel. :o)

Ingrid H.G.: Heeeeeeeeeee, Juul, ik snap hoe het moet :o)))

groetjes van ingrid h.g. zei

Wat een lieve reacties allemaal! Bedankt :o))

Het zijn inderdaad allemaal verschillende witte en cremekleurige lapjes.

pssssssst,...jullie stimuleren mij ook,...

Betty zei

Prachtig, Ingrid,de kleuren en de stofjes!! Leuk weblog, heerlijk al die patchworklogjes!!

Viviane zei

Hallo,Ingrid,
Fantastisch mooie quilt,je zal er wel wat werk aan gehad hebbenom al die blokjes aan elkaar te naaien. Maar het resultaat is heel heel mooi
groetjes Viviane

Berthi zei

Super mooie quilt!! Een mandjesquilt behoort tot mijn favorieten!

Juul :o) zei

pssst...
moet je nu kijken...(!)
;o)

marcella zei

erg mooie quilt, Ingrid, lekker scrappy en eigenlijk gewoon zoals een mooi dekentje er uit hoort te zien. Quiltmania heeft vaak erg mooie patronen. ik kan me voorstellen dat je soms je tafelheer vergeet ;)

Juul :o) zei

HEEEEEE Ingrid,
JE SNAPT 'T!!! (toevallig dat ik 't zag!)
LOL :o)
(maar ik vind 't zelf toch niet handig hoor, ivm de laatste reactie lijst)
Fijne koninginnedag!
:o)

Juul :o) zei

SUPER DE SUPERGOOF!!!
Gefeliciteerd!
:o)

BLOG-TOPPERTJE! :o)
Dat heb je verdient hoor!
Het ziet er hier SUPER gezellig uit!
:o)

groetjes van ingrid h.g. zei

:o) :o) :o) :o) :o) :o) :o) :o)

Juul :o) zei

:o)
:o)
:o)
:o)
:o)
LOL
;o)

katrien zei

OOOHHH wat een leuke mandjesquilt.En wat zeg je 7cm op 7cm dat is nog kleiner dan de DJ.Dus deze zal je ook wel afmaken hoor.

noor zei

wat een prachtige mandjesquilt en wat een mooie quilts heb je al gemaakt. de sbs is inderdaad heel prachtig in deze blauwe tinten.

MarianneD zei

Ingrid,kijk nou eens wat een bijval allemaal!In een woord prachtig!We gaan er allemaal voor hoor!!Alleen,jij hebt ze wat kleiner gemaakt he,die uit de Quiltmania zijn 9x9...

groetjes van ingrid hg zei

Hxc3xa9 Marianne, grappig om je bij een logje van april 2007 te zien!
;o)
Ja, dat klopt die mandjes van mij zijn nog kleiner,...
:o)