zondag 2 november 2014

"RAAR"


Naast het bloggen, 'zit' ik ook op Facebook.
Iets wat ik eerst nooit wilde doen 
Want,
 waarom zou ik überhaupt nog gaan 'Facebooken' naast 't bloggen?
In m'n blogverhaaltjes vertel ik al zoveel,
nog meer,...
dat hoeft echt niet,
 Facebook 'vraagt'  je altijd meteen,
wat je aan het doen bent,...
en dat klinkt dan weer zo dwingend.

Hoezo? 
Wat ben ik aan het doen?
Waarom zou ik dat aan Facebook vertellen?
Maar als je daar aan gewend bent, 
er gewoon niet naar luistert en 'vrienden' maakt, 
en dingetjes 'deelt',
zwerf je net als met het bloggen, in de tijd die jou uit komt, de hele wereld over. 
Je gaat bij mensen op bezoek,
zit gezellig bij het ontbijtje, lunch of avondeten, drinkt een glaasje mee, gaat naar de film, schouwburg, verjaardagen en allerlei sport evenementen,....

Je ziet van alles.
 En dat 'alles' gaat ook nog eens heel snel.
 Er komen ontroerende filmpjes voorbij, en ook grappige. Kortom er is van alles wat. Zou ik echter daarvoor mijn Supergoofblog laten vallen?

Welnee.
M'n Supergoofblog is m'n 'internethuisje', 
waar ik verhaaltjes kan schrijven met heel veel foto's,
 en waar ik heel veel vriendinnetjes zie in hun bloghuisjes.
Bloggen is mijn feestje daar kan ik niet zonder.

En op m'n blog kan ik een verhaaltje schrijven over wat ik op Facebook mee maak.

Zoals
 al die testjes die je op Facebook voorbij ziet komen.

Als je 10 vragen beantwoordt,
weet je hoe oud je wordt, hoe je gedood bent in vorige levens,.... wat voor hart je hebt,... of je een goede automobilist bent,... je weet wat je grootste sterkte is,... welk hondenras je bent,... 
Soms wil je het helemaal niet weten,... 
maar,
 wordt toch nieuwsgierig,...

Ik doe de test, vul 10 vragen in, waar dan vaak net het goede antwoord ontbreekt dat ik aan zou willen kruisen, kies dan 't antwoord dat er zo dicht mogelijk bij ligt. 
Ik vind ze lollig die testjes, 
ik moet er om lachen, 
vergelijk mijn uitslag met die van Spierballenzoon, 
breed grijnzend zeggen we dan,
 "dat verbaasd me niets die uitslag, dat dacht ik altijd al van jou". 

Het heeft niets om het lijf, het is gewoon grappig.

De laatste test die ik gedaan heb heet "Wat is de geheime betekenis van je naam",... 
Ahaa,... ik ben benieuwd.

Ik vul de vragen in,... vertel hoeveel letters mijn naam heeft,...of ik 'm voor geld zou willen veranderen, kies zomaar een favoriete dag en taal,
 de 'echte' staat  er weer niet tussen,...biecht op met wie ik de feestdagen vier,... 
enzovoort,...
 10 vragen en dan krijg je de uitslag,
 en die is,... 

Ingrid,... de geheime betekenis van jouw naam is,... DE RARE,... 
Met daarbij een hele uitleg.
En dan denk ik,... 
hoe weten ze dat nou???

Want GOOF, 
betekent immers dat je RAAR bent,...
En als je SUPERGOOF 'heet', 
dan ben je echt heeeeeeeeeeeeeeel erg raar,...
Grappig hè die uitslag,...

Maar raar?
 Ben je raar als je overal van die stapeltjes met lapjes hebt liggen als op de eerste foto?

Ja zeker.


En geniet van net dat ene lapje,...

Ja.


Ben je raar als,
je zo maar een kransje aan het plafond in de keuken hebt hangen.

Ja.


Of als je vindt dat,
de oude DE koffiemolen uit je jeugd,
die nu in in je eigen keuken hangt, 
 een ideale hangplek is voor bananen?

JA, 
heel raar GOOF.


Ben je raar,
als je al jaren een schaal gevuld met kruidnagelen, in je kast hebt staan,
gewoon omdat het lekker ruikt,
maar vooral ook omdat je het MOOI vindt??

Best wel raar,...


Is het raar om de buizen die door dit oude huis 'lopen',
 te gebruiken om je manden aan op te hangen.
Scheelt weer een gaatje boren,
en van die practische oplossing wordt je blij.
Maar wellicht is dit ook raar?

Ja.


Of dit,
moeten lachen om het smerige t-shirt van Spierballenzoon.
Een wit shirt dat hij altijd aantrekt tijdens de rugby.
Het moet echt wit zijn, geen zwart, donker blauw of bruin, 
want nu kun je goed zien hoe vaak hij in de modder gedoken is om die bal te pakken te krijgen
 Het is een trofee.
En,
de moeder van de Spierballenzoon haalt elke keer weer alle middeltjes uit de kast om dat shirt weer spierwit te krijgen.
Het is een moeder-zoon geintje,... 
en Spierballenzoon doet heel vaak zelf de was,
 dus daar gaat het niet om,..

Maar eigenlijk is dit ook wel raar,..
;o)

En wat dacht je van de laatste?
Niet het laatste rare van mij,
maar aan al mijn rariteiten komt toch geen eind,...


genieten van kantjes en bandjes,
er uren zoet mee zijn,...
en er blij van worden.

Ook best wel raar hè?
Of herkenbaar,...

Fijne rare zondag allemaal,

45 opmerkingen:

marion anderson zei

love you raar lief mensje.......

Marjolein den Boer zei

Niet raar, maar gofisch: de supergoofs variant op logisch. Vooral zo doorgaan (evt met nog een potje thee erbij) :-)

Francien zei

Heel fijn en herkenbaar verhaal Ingrid...moest gisteren nog aan je denken toen mijn krans naar beneden kwam met allerlei dingetjes eraan die me dierbaar zijn....te zwaar geworden....grotere haak moet in de muur die de krans wel houd.....en mis Bregje hier in je mooie verhaal....moest ineens ook aan haar denken......fijne zondag...groetjes Francien.

Anoniem zei

Ik denk dat het meer met je sterren beeld te maken heeft als met je naam ,ik herken hier heel veel in en ben ook een Stier.

Gr Ellen.

OmaSannie zei

Nou in dat geval ben ik ook "Raar".... Ben gek op kantjes bandjes broderietjes Oude witte kanten zakdoekjes ( heb er inmiddels al zo veel, ik moet ze ooit nog verwerken) en oude witte katoenen lakens en slopen ( struin altijd op leuke markten met oude "troep" om dat ene ding te vinden en verder............. verder ben ik volledig verliefd geworden op jouw lapje met de roosjes en ruitjes! Zucht.....

Carolien zei

Heeeeeerlijk raar ;)

Saskia Smit zei

En wat raar dat het zo herkenbaar is...

Judith zei

ha ha ik deel dezelfde uitkomst van mijn naam; Rara, nix geks aan toch?

Sylvia zei

"Raar" stukje proza hoor! (LOL)
G*E*N*I*E*T*E*N !
Groetjes Sylvia

Shirley zei

Great post Ingrid and I visited you today via Facebook. Agree with everything you have said. I am a fan so keep doing what you do. You do it so well. Love Shirley.x

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Voor mij heel herkenbaar is het overal hangen en neerzetten van spullen. Als wij ergens een spijker in de muur zomaar in het wilde weg hebben, zeg ik ook altijd: Laat maar mooi zitten want voor je het weet is het al weer opgevuld. Leuk en gezellig en als je huisgenoten er prima mee kunnen leven…….
Leuke foto's, best wel grappig en raar eigenlijk

Sabine.v zei

Weerom een leuk verhaaltje.. En 'raar' betekent hier bij ons ook 'zeldzaam'. Ik denk dat we allemaal graag je blogjes lezen omdat we er zoveel van onszelf in herkennen en er niet durven aan toe te geven. Ben ook zo zot van bandjes en kantjes en wil ze dan nog zelf klossen en haken ook en heb hier belange geen tijd voor.. maar ik geniet ondertussen van al jouw geneugten.

Ineke zei

Helemaal waar dat raar................ Ik kan mezelf er in vinden.

Fijne raar maar waar zondag!

FLR zei

Haha! RAAR!! Ik moet ook maar eens zo´n test gaan doen....wie weet hoe gewoon ik ben ;-)
maar niet helemaal want ook ik heb een schaal met kruidnagelen in de kast staan! Joepie!!!
Fijne zondag!
Francisca

Vlijtige Handjes zei

Het is maar watvje raar vindt........... :-) love it!

quiltingmieke zei

piep , superverhaaltje, enwat ebn ik blij dat jij een rare bent, en van die rare verhaaltjes schrijft, ik geniet er telkens weer van. blijv

Evelyne zei

Ik geloof dat heel veel mensen die rare Goof niet zouden willen missen!
Fijne zondag.
Evelyne

Ell@ zei

Heeeeel raar. Dat past gelukkig helemaal niet bij mij..... Woehahaha!

Antoinette zei

Nee Ingrid , helemaal niet raar,t is juist zo leuk om met jouw lieve,niet rare,leuke,grappige,ontroerende en spannende verhaaltjes.....mijn dag te beginnen,ik geniet er zooooo van!! Liefs van Antoinette

Lida zei

Zo herkenbaar! Hoe blij ik ben met een patroon dat gisteren in de bus viel en dat vandaag maakt dat ik eindeloos stofjes aai en zoek en knip en ik spiegel mij aan jou en denk dan: Broderietjes! Ja en dan ga ik op zoek op de markt en in een héle grote winkel in Rotjeknor en ben ik gewoon al blij bij de gedachte en geniet volop van al het dwaze dat voor ons gewoon is, want wij zijn quiltsters en daar hoort dit gewoon bij en wat betreft die manden aan buizen, jammer maar die heb ik niet! Hou je taai Goof en blijf vooral genieten van alles wat jij leuk vindt! Knuffel
Lida

Jitske Quiltpoes zei

Dank je wel rare goof voor het kruidnagel komnetje idee groetjes jitske

Deb @ Frugal Little Bungalow zei

It makes a lot of sense to hang those baskets from the tubes / pipes ! :)

Ineke Original zei

Heerlijk mens!

Wilma zei

Verbaast mij niks ; 0)

mieke zei

Quote : Het heeft niets om het lijf, het is gewoon grappig.

Inderdaad, al die testjes, ik moet er ook altijd om grinneken !

En raar ? Och dat hoort toch gewoon bij lapjesmensen ?
Anders gaat het zo saai worden !
grtjs Mieke

KijkDaarIs zei

haha ik ben ook al "raar".....;0))

Annelein zei

Maar dan wel héééééél gezellig raar...*Ü*...

Dawn zei

Weird is the best kind of creative.

Hermie zei

Hoe raar kun je zijn,hihihihi

Unknown zei

Hoe zo raar? ??
Ha ha leuk verhaaltje waar velen zich kunnen herkennen maar daar zijn quilters voor .
Want met lapjes zijn we ook raar hé.
Nog een fijne zondag .

Monica zei

Isn't the internet wonderful? On one hand it tells you you are rare, and on the other hand it brings together so many of us that are the same!

Keep on stitching, Goof. :D

Tina zei

I LOVE your blog - please don't ever stop writing it! I don't use Facebook and I doubt that I ever will. Your blog has so much talent and is just wonderful!!

ria vogelzang zei

Heerlijk juist....en lief.... <3

Unknown zei

Goof,ik heb ook een blog en fb.Maar leestoch altijd eerst de leuke berichten op de blogs.Die maken mij altijd vrolijk en goede tips.
Dus blijf aub bloggen want ik wil je verhaaltjes niet missen.

erika zei

Rare mensen vind ik altijd het leukst ! Gewoon raar blijven doen, hoor, ik doe wel met je mee.

Floor zei

Ooohhh Ingrid, wat ben je toch raar!!!
Maar.... vooral zo blijven hoor, ik ben gek op een beetje rare mensen die nog lekker kind kunnen en durven zijn.

Inge Slaats zei

Haha, rare Goof! Ik moest erg lachen bij dit verhaal. Vooral ook om die bananen die daar zo vrolijk hangen.
Ga maar fijn door met raar doen. Ik word daar erg blij van 😜

Anoniem zei

Het is weer genieten zo op de zondagavond! Een heel herkenbaar verhaal! Kom net terug van verjaardag oudste kleinzoon (alweer 15 geworden), heb daar mijn niet altijd opgeruimde huis zitten verdedigen, nee het is geen rommel het zijn allemaal ideeën!!!! Wat een ontzettend gave lap die met de strepen en blommen!!!! Wens je een heel goede week toe!
Groeten Mineke

Anoniem zei

Ik hoop dat je nog heel lang raar blijft doen, want ik geniet er altijd zo van,

groetjes Els Pelt

Elisa zei

Iedereen is raar, en hopelijk blijf je nog heel lang raar :)

sylvia zei

Tjonge, raar verhaal hoor!! Gelukkig ken ik je, anders zou ik denken: wat een raar mens.
Nu denk ik: raar lief mens...............;)
Big hug, Syl

quiltlodge gerda zei

Tjeetje Goofje, wat ben jij RAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRRRRR!
;))

Rya, Rotterdam zei

Ik leg me geheel bij de vorige schrijfster neer!! Gerda, precies mijn woorden: "Goof, wat ben jij raar!!". Maar zo verrukkelijk raar!! Soms kijk ik in een spiegel, zo raar!!
Groet, Rya

Lori zei

That "weirdness" makes you unique and who you are! Very wonderful!

Annemieke zei

Grappige uitkomst! Gezellige 'post', dank je.
Groetjes
Annemieke