zaterdag 13 december 2014

Hèhè,... ;o)"

blok 76

Kom op Goof,
laat maar weer eens wat Stonefieldjes zien,

blok 77

want je loopt gruwelijk achter met showen,...

blok 78

Okidoki,
daar komen ze dan,
blok 79

deze keer zijn het 21 blokjes
van m'n quilt,

blok 80

Stonefields,
gemaakt naar het patroon van de Australische ontwerpster Susan Smith.

blok 81

De blokjes zijn niet lukraak aan mekaar gezet.
Maar,
 ze zijn ook niet gesorteerd op kleur & lapjes.

blok 82

Bij het maken,
 had ik elke keer weer voor ieder blokje de lapjes gekozen die me leuk leken,
en ik dacht,

blok 83

ik zie wel of het allemaal klopt als ik ze aan mekaar ga zetten.
Maar toen de 121 blokjes af waren,

blok 84

zonk de moed me in de schoenen alleen al bij de gedachte,
 dat ik ze allemaal moest gaan sorteren.

blok 85

En dat het dan ook allemaal moest kloppen,...
jeetje,...

blok 86

En toen dacht ik,

blok 87

ik doe het gewoon net zoals Susan.

blok 88

ik heb een foto van haar Stonefieldsquilt opgezocht op het world wide web,
en ben mijn blokjes bij mekaar gaan zoeken.

blok 89

En ik dacht,
als het niet klopt,

blok 90

 als er een lapje het zelfde is als dat van de buurvrouw en buurman,
dan kan ik nog altijd gaan schuiven,...

blok 91

En wat denk je?

blok 92

Er waren maar 1,
 of 2,
dat weet ik niet meer zeker,

blok 93

hetzelfde.
Dus dat schuiven heb ik maar niet gedaan,

blok 94

want dan blijf je bezig,...

blok 95


Veel plezier met jullie Stonefields,

blok 96

misschien ga ik dit weekend een kerstboom halen,
want die staat hier nog steeds niet.
Bij jou wel?
PS,... sorry voor de kreukels,...


10 opmerkingen:

Annie zei

Ze zijn stuk voor stuk prachtig !!!!!

Flickenstichlerin zei

Dear Ingrid,
your Stonefields blocks are beautiful. Great color and fabric combinations, fabulous applique.
Greetings,
Sylvia

quiltingmieke zei

piep superblokjes , en een kerstboom dat gaat niet want poes Marie sloopt die maar de kerstversiering is er wel knuf

Huize Krul quilts zei

Hartstikke leuke blokjes, veel plezier met het uitzoeken en versieren van je kerstboom.

Groetjes Coriene

Quilting Moesje zei

Leuk en mooi om zo blokjes te maken :0))
Ik mis t blokjes maken wel .. maar nog neer UFO's ..??
Vorig jaar weer eens een echte boom (toch niet zo n succes.. nu staat de nepperd ...
enne Babbel ligt er weleens in te slapen zag DH)

marion anderson zei

hele leuke blokjes enne geen kerstboom dit jaar , hihi geen plek met 4 grote lieve greyhounds in een ienie mienie huisje, geniet ervan , liefs marion

brigitta seinen zei

Wat een prachtige blokjes, gelukkig heb je je zelf een hoop werk bespaart door ze lekker zo aan elkaaar te zetten. Hier staat een klein kerstboompje, maar de kinderen hebben al aangegeven daar geen genoegen mee te nemen, dus zal er dit weekend nog wel een grote boom moeten komen. Groetjes, Brigitta momentjevangeluk.blogspot.nl

Lida zei

Gave blokjes! En nee hier geen boom maar wel heel veel kaarsen en daar hou ik dus van!
Fijn weekend, groetjes
Lida

Shirley zei

They all look beautiful to me Ingrid.

Phyllis zei

Mooi, mooi, mooi!!