dinsdag 15 mei 2007

"En nog een blokje, en nog een,..."

Vandaag heb ik eens gekeken hoe ver ik ben met mijn blokjes van "Sjaantje". Door alle drukte van de afgelopen week is het er niet meer van gekomen om een nieuw blokje te maken. De tussenstand is dat ik nu 60 blokjes heb gemaakt. Tijd om weer eens wat te laten zien misschien?!

Van Petra Prins kreeg ik laatst een goede tip!  Even een'" strijk"spray kopen bij b.v. Schlecker en die over de kleine stukjes spuiten. Dan worden ze wat steviger, en dat werkt prettiger. Ik heb het zelf nog niet geprobeerd,...ben nog niet wanhopig genoeg  :o)




Natuurlijk bekijk ik diverse sites waar men druk doende is met de "Dear Jane". Wilma is daar eentje van,...en verder zijn ze bij het Quiltvirus ook zeer actief. Daar zag ik ook iets handigs.
Sharon Mastbrook heeft een "virtual design wall" bedacht. Je moet dan al je blokjes scannen en dan zie je ze prachtig naast mekaar op het scherm verschijnen. Als je klein behuisd bent, is dat natuurlijk helemaal praktisch, want waar moet je zo'n grote lap kwijt,...Hmmm,....ik ben zelf niet zo kundig om het op de computer te krijgen,...eventjes kijken of Jongste tijd heeft, Willemijn?!,.......

25 opmerkingen:

Wilma zei

Niet te geloven!!! Wat ga jij snel zeg!!! 60 blokken?? Ik weet niet hoeveel ik er heb....volgens mij een stuk of 30.....
Ze zijn erg mooi!!! Geniet je er ook zo van om ze te maken??
Ik zal van de week ook eens een stand doorgegevn heveel het er bij mij zijn.....mag ik dan de SBS ook meetellen??
:-)))

groetjes van Ingrid H.G. zei

Dat mag,...maar dan doe ik dat ook :o) Hup,...140 erbij,...

Ach dat is natuurlijk flauwekul, we maken er geen wedstrijdje van :o)
Ik vind het wel grappig dat iedereen vind dat ik zo snel ga.
Ik doe altijd alle quilts met de hand, voor mij is dit dus niet anders dan anders.
En jij doet nog zoveel andere handwerken er naast! :o)
Sjaan is erg leuk om te doen, en jouw link van de Nearly Insane heb ik ook al een jaar bij mijn favorieten staan,...

Pssst ik heb mezelf moeten dwingen om verder te gaan met het doorquilten van mijn blauw-witte SBS,...ik was er druk mee bezig,...ging alleen eventjes kijken of er al een reactie was,...o jee, dit web-log is ook een verslaving,....>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Help! ;o)

marian'ne m zei

OO wat een blokjes, en sonmmige stukjes zijn zxc3xb3 klein. Grappig dat door ander stofgebruik het weer een heel andere quilt wordt.

Hester zei

Wat ben je al ver, en dat na de sbs. Mag ik ook mee tellen
125 dj +25dj+ 140 sbs+ ....1/2 Nearly insane, ben daar snel mee gestopt, want ik werd....
Ik heb nog een mooi boek staan met allerlei blokken. Blocks from the past. Leuk voor alle resten.

Juul :o) zei

Ooooooooooohhhhhhhhhhh!
MOOI!!!
:o)

Ingrid, wat ga jij hard, hoe doe je dat?!
HELE GROTE STEKEN? ;o)
Heb ajb een beetje medelijden met ons eenvoudige zielen!

pssst, nou ben ik 'n slak, maar toch...
:o)

annette-p zei

De strijkpray gebruik ik vooral om de kleine stukjes te appliceren. Krijg je superscherpe puntjes van. Werkt prima!!

groetjes van ingrid h,g, zei

@ Juul: Ik ben ook eenvoudig, en ik ga helemaal niet snel,en ik maak kleine steekjes :op :o) :o)

@ Anette-p: Hoi! okee, morgen de deur uit voor een spray!

Juul :o) zei

@ I.,
ook met hele kleine naaldjes?
-tig rijgsteekjes, en dan een stiksteekje, of anders?
(ik wil nu ook ALLES weten!)
:o)
...pssst... ik heb ergens tegen je terug-ge-k-WEB-belt...
toedeloedeloe>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
;o)

groetjes van ingrid h,g, zei

Juul, hele piepkleine naaldjes, en tig rijgsteekjes en dan een stiksteekje ;o)

,...daar was ik ook al,.... :op

Juul :o) zei

OK...>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> hahaha... bedankt voor de info...
ik ren me r.o.t. vanavond...
;o)

Juul :o) zei

Weltrusten!
:o)

marian'ne m zei

Goedemorgen :-)).

marian'ne m zei

goedemiddag !!:-)))

Juul :o) zei

Goedendag!
;o)

Juul :o) zei

... eigen HANDWERKKAMER???
WOEHAA!!
YES!!!
LEUK!!!
't is ook net 'n dorp, hxc3xa8...
LOL
:o)

Juul :o) zei

... weet je al dat m'n muis rust wil?
;o)

Juul :o) zei

... eigenwijs beestje...
:o)
---####^.> piep...

groetjes van Ingrid H.G. zei

Ja,....handwerkkamer :o),....

pssst, muis moet niet zeuren,...even dreigen,....er is een overpopulatie aan muizen ;o)........>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>hup,>>>>>>>>>>>>>>>>>>naar mijn handwerkkamer,............

Juul :o) zei

>^..^< prrr, waar is die muis...

Heb je nog lekker zitten lezen in je bladen?
:o)

groetjes van ingrid h,g, zei

Nee, :o) ik heb m'n SBS door zitten quilten @:o)

fenny zei

Leuk Ingrid, nu heb ik de krans ook gezien waar Francisca het over had

Juul :o) zei

oh...ik lees je antwoord nu pas...
;o)

groetjes van ingrid h,g, zei

Foei! :o) :o) :o)

groetjes van ingrid h,g, zei

Fenny, was jij het dan die bij Francisca aan het tafeltje zat?

Juul :o) zei

;o)