zaterdag 1 september 2007

"Waar is m'n bril?"


Het rangschikken van de kleurtjes wordt steeds moeilijker,... Elk patroontje dat ik het laatst heb gemaakt lijkt bepalend te zijn voor de hoofdkleur van de lap. De ene keer voert de donkere kleur de boventoon, om meteen daarna opgevolgd te worden door het roze gebeuren,... Het lijkt bijna een soort van wedstrijdje te worden, en ik denk dat het pas beslist zal zijn bij het allerlaatste steekje.

Ik zal ook eens gaan opzoeken wat voor betekenis alle verschillende patroontjes hebben. Bij het tweede patroontje rechts bovenaan, dacht ik de hele tijd dat het een plant was met twee vogeltjes erin. Maar nu vind ik het ook wel iets weg hebben van een Akelei,...

Zo ik ga maar weer eens verder met borduren. Ik kan het alleen niet zonder leesbrilletje, daarvoor hebben m'n ogen toch net iets te veel moeite met het 16 draads kaaslinnen.
 Dus Yeppe,....


kom maar hier met dat ding! Jullie snappen wel, dat dit alleen voor de foto was,....

Als je zin heb om de Quakerlap te borduren, kijk dan maar eens hier voor info over de ontwerpers en het patroon, en bij eerdere logjes die o.a. te vinden zijn onder de categorie "borduren" rechts op deze site.

45 opmerkingen:

Juul :o) zei

Goof je lap is SUPER!
Bregje is SUPER!
Dankjewel dat we weer mogen meegenieten van je SUPER leuke blog!
*laat pot stroop achter*
:o)

Juul :o) zei

Sjips... dat was SUPER-Bregje niet!
*wrijft in de ogen*
Oh...

SUPER-Yeppe, ik bied hierbij mij verontschuldigingen aan, maar ik moet nodig naar de oogarts.

Oeps.
*xc3x9c*

*legt 2 kluiven neer*
:o)

groetjes van ingrid h.g. zei

psst, Juul, dat komt natuurlijk omdat Yeppe op de bank zit, daardoor lijkt ie veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel groter ;o)

Yeppe!!!!! Nxc3xa9xc3xa9, die andere kluif is voor Bregje!!! En blijf van mijn stroop af!

;o)

Juul :o) zei

pssst, volgens mij kwam 't door die bril op z'n hoofd, hij was incognito..., leek ook een stuk groter en bijna onherkenbaar!
aai, aai, aai...
*xc3x9c*
En ik moet naar de brillendokter.
:o)

groetjes van ingrid h.g. zei

pssst, * inderdaad *

:o)

Juul :o) zei

pssst, ik heb jouw typefout op laten lossen, doe jij de mijNNNNNe even?
:o)

Juul :o) zei

Ah, joh, lah uhm ma sitte OK.
Toedels, ik waai even weg.
Huppeldehuppel, tot laterzzzzzzzz
:o)
>>>>>>>>>>>>>>
:o)

Juul :o) zei

Ik lig trouwens in katzwijm met twee dropjes naar je Qa6M te kijken.
:o)

(nu ga ik *echt* anders struikelt er nog iemand over me)
:o)
>>>>>>>

Juul :o) zei

>>> *iemand* die geen bril op heeft >>>
*xc3x9c*
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
:o)

groetjes van ingrid h.g. zei

typefoutje?!

even rondspeuren >>>>>>>

Juul :o) zei

Hint?
Kijk omhoog naar
mijN sopeje
*rent giechelend weg*
:o)

groetjes van ingrid h.g. zei

volgens mij heb ik 2 brillen nodig,....
*xc3x9c*

Juul :o) zei

Puzzeltje?
:o)
Joh, I. laat zitten!
huppeldehuppel
>>>>>>>
:o)

Hester zei

Gaaaap, wat waren jullie al vroeg aan het...... Jeeee, ik ben net wakker, heb nog geen koffie gehad , denk even logjes kijken en zelf schrijven. Zijn jullie altijd zo op de vroege morgen? En geen huisgenoten met een ochtend humeur?! ;0)

groetjes van ingrid h.g. zei

@Goeiemorgen Hester, huisgenoten met een ochtendhumeur moeten *verplicht* uitslapen ;o)

Juul :o) zei

DH is al boodschappen doen, incl. humeur.
LOL
:o)

groetjes van ingrid h.g. zei

DAT zou mijn DH ook doen :o(

en lekkere broodjes halen,...

ik ga hem NU uit bed slepen! :o) >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> hij heeft gelukkig geen ochtendhumeur ;o)

Juul :o) zei

Die moet je gewoon de deur uitsturen met een boodschappenlijstje!
:o)

Juul :o) zei

Ik dacht (bril) dat er stond: ik ga DH uit bed slApen.
:o)
BTW, das een idee!
Tot laterzzzzzzzzzzzzz
:o)

MaRia zei

Ik ga het niet hebben over uitslapers, brillen en boodschappenlijstjes. Wel over de fotogenieke Yeppe, ziet zo lief-intelligent uit met zijn bril! En over de prachtige lap! Ingrid, wat ben je ver en vooral, wat wordt hij prachtig. Mooie kleuren!

Annelies zei

Je gaat supergoof snel ! Hij wordt erg mooi !

Hester zei

Ik heb er hier twee met een ochtend humeur dus sluip ik s'morgens door huis als iedereen nog slaap. Zo nu ga ik eerst koffie zetten en dan langzaam verder wakker worden.

jose zei

Dames wat is het gezellig bij jullie op de vroege ochten . Ingrid jij gaat als een speer. Geweldige kleuren, hij word prachtig.

YokkoBears zei

Wat zit die Yeppe daar toch heerlijk, fotogeniek tot en met.

En wat heb je al veel geborduurd.
Leuk zoals je dat omschrijft met de kleuren, want zo gaat dat.
Puzzelen van welke kleur dan nu, nee deze, nee toch deze en dan wordt het weer zo mooi.
't Wordt echt een plaatje en brengt mij even aan het twijfelen :-)))).

frauke zei

ik heb zelf altijd een ochtendhumeur, maar zelfs ik moest lachen om juul en mn moesje;) mooie lap hoor!!! en de kleuren vind ik nu juist heel erg mooi! xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Wilma zei

Ingrid....Heb jij een tijboompje?? Slaap jij nog wel?? Hoeveel uur heb jij in een dag?? Heb jij extra paar handen??
Hoe doe jij dit?????
Wat doe jij het snel zeg!!!
Nou kom vertel!!!
Wat is jou geheim??

Hij is erg mooi!! Ingrid kleuren!!

Hester zei

Heeeee, Yeppe, volgen mij heb jij mijn bril op, die ben ik al een paar dagen kwijt.

Astrid zei

Ik lig helemaal in een deuk om die maffe hond van jou! By the way....je quaker wordt ook prachtig!

Annemarieke zei

Je gaat goed & snel! Ik vond dat ook soms wel lastig, welke kleurtjes er nu weer 'aan de beurt' waren....

Marianne zei

Zo al bijna af! Maar jij hebt een goede hulp die ook nog eens bijzonder goed ziet ;-) Stoer zo!

Lastig kijken zonder brilletje ;-) Ik moet alleen een leesbrilletje op als ik mijn lenzen in heb. Zonder die in hoef ik geen leesbril en kan alles nog heel goed zien van dichtbij. Je snapt dus dat ik met handwerken mijn lenzen altijd uitdoe...

Isabella zei

wow jou lap is al bijna af. Moor zo met al die kleurtjes, ik heb het mezelf wat makkelijker gemaakt en maak hem lekker in 1 kleur.

groetjes van ingrid h.g. zei

Pfffffffffffffff ik heb net zoveel tijd als iedereen,.... ;o)

En heb ook heel wat uurtjes slaap nodig,..... :o(

En 'n tijdboompje, helaas,...hier niet aanwezig,.... Dus Wilma,..ik doe gewoon hetzelfde als jij en jij bent de enige echte 1000poot ;o)

Ik vind het leuk dat jullie de lap zo mooi vinden,....

Ingrid R zei

Fantastisch!! Je quaker als ook Yeppe.
Super dat Yeppe zo op de foto wil!
Wat ben je al ver met je borduur!!! Ik ben deze week ook begonnen. Ik vind het heel leuk om te doen. Allen ik heb geen leesbril, maar zit bij mijn daglichtlamp.Wat ben ik daar blij mee.
Groetjes

gerda zei

he he..Ook de bril op,kijk er alleen meer overheen dan erdoor,maargoed het werkt wel verhelderend.Het is erg aanstekelijk al dat geborduur van jullie en wat wordt dat mooi!!!!
Net terug van Deventer,,nog meer ideexc3xabn. en prachtige boekjes gescoord quilts met ......ja ja borduur patroontjes,diverse engelen en prachtige tuin vrouwtjes het zijn boekjes uit australixc3xab van hatched and patched.
....en een leuk klein quiltje (pakketje)met hexagonnetjes en 30-er jaren stofjes helemaal geweldig....

groetjes van ingrid h.g. zei

@Hoi Ingrid R.,...een daglichtlamp is inderdaad ideaal. Veel plezier met borduren ;o)

groetjes van ingrid h.g. zei

@Hoi Gerda, dat deed ik eerst ook, de hele tijd erover heen kijken :o(

Dus het was leuk op de Quilttentoonstelling, nog meer ideexc3xabn,...dat is nooit weg!!! En die kleine hexagonnetjes met DE stofjes nog meer ;o)

Zo,...en nu ga ik eens in Australixc3xab kijken ;o) >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

groetjes van ingrid h.g. zei

http://www.hatchedandpatched.com.au/

Berthi zei

Ik heb vast de verkeerde bril op want ik zie de figuurtjes op je lap een beetje wazig!:-)

Berthi zei

Ik heb vast de verkeerde bril op want ik zie de figuurtjes op je lap een beetje wazig!

Berthi zei

O jee, ik heb niet alleen de verkeerde bril op, maar ik plaats ook nog eens mijn reactie dubbel!:-) Het is nog erger met me dan ik dacht!:-)

Juul :o) zei

SUPERGOOOOOOOOOOOOFFFFF!!!
Goedemorgen!
:o)
(alvast...LOL)
:o)

Juul :o) zei

btw het is hier NU bloedheet!
PFFFT...die nieuwe ketel WERKT!
LOL
:o)
huppeldehuppel
zwaai naar Frauke!
xc3xb3xc3xb3k GOEDEMORGEN!
:o)
Naar de whole family!
ZwAAAAAAAAAAAAAAi, inl. alle al of niet brildragende grote en kleine dropjes!
(ik denk dat ik ga borduuuuuuuren)
:o)
>>>>>>>

groetjes van ingrid h.g. zei

:o) :o)

lynda zei

hoi daar, je schiet al aardig op, nog geen baby in aantocht?Die yeppe wat lief dat hij zo keurig poseert.Hoe is het met de poezenbeesten en de honden samen?

groetjes van ingrid h.g. zei

Hoi Lynda, er zijn zelfs 3 babies in aantocht,....

Ik zei tegen Yeppe dattie stil moest zitten, daarom kijktie zo zielige *xc3x9c*,....

De poezen hebben kennisgemaakt met Bregje,.....