maandag 31 december 2007

"Supergoof"


Op de laatste dag van het jaar 2007, laat ik jullie foto's zien van 'T Ooievaarshuis. Gisteren heb ik er de laatste dingetjes aan gedaan. Hier zien jullie de quilt toen hij net uit de wasmachine en de wasdroger kwam. Jawel, dat hebben jullie goed gelezen. Al m'n quilts gaan op een kort wasprogramma op 30 graden, en daarna hup, de wasdroger in. Dat gaat prima, en de blauwe stift gaat er helemaal uit,....
 ;o)
Wat goed op de totaal foto te zien is, is dat de ooievaar en het hart samen een ei vormen,... Ook een geborgen huisje,...

Omdat jullie de afgelopen maanden het hele maakproces hebben kunnen volgen, vertel ik daar verder niets over,... Eventuele bijzonderheden kunnen jullie altijd teruglezen bij de categorie "hartenquilt".


Een detailfoto van de ooievaar. Die natuurlijk symbool staat voor mijn werk,... De hele quilt zit trouwens bomvol met hartjes.

Het lieve huisje dat voor mij zo belangrijk is, omdat 't staat voor een warme basis voor DH, onze 4 kinderen, de dieren en mezelf natuurlijk,... Onder het huisje is ook weer een hart doorgequilt, misschien zien jullie dat wel,...


De 662 hexagonnetjes en de yoyootjes waar kleine (nep)pareltjes in verstopt zitten,... Wat was het leuk om deze quilt te maken! Elke keer kreeg ik weer een nieuwe ingeving, als ik dat nu eens zus doe, en dat weer zo,...

Het heeft me laten zien dat het helemaal niet moeilijk is om zelf een quilt te verzinnen. Want zoals jullie vast wel weten is 'T Ooievaarshuis een compleet eigen ontwerp,... En ook helemaal met de hand gemaakt , er is geen naaimachine aan te pas gekomen.


Terwijl de quilt in de machine rondjes draaide besloot ik, dat er nog een dingetje moest gebeuren,....

Natuurlijk mocht Supergoof niet ontbreken,... dit hartje is rechts boven in de hoek te vinden. Omdat 't hartje niet in de was is geweest zien jullie de blauwe stift nog,...

Verder moet me van het hart dat deze quilt me zo ontzettend dierbaar is geworden, dat ik 'm niet mee wil laten doen aan de hartententoonstelling. Wat ik wel doe, is aan Berthi vragen of hij in de hartengalerij mag, en op 19 januari hoop ik ook naar de hartenmeeting te kunnen komen. Degene die daar is kan de quilt zien,...Daarna neem ik 'm weer mee naar huis.

Als laatste wil ik jullie een heel goede jaarwisseling wensen. Heb heel veel plezier met al je Lieve Schatten om je heen. Als ze niet in de buurt zijn, dan wens ik je veel fijne herinneringen toe. En wellicht tot ziens in 2008 bij de nieuwe avonturen van Supergoof!
O ja, het label is in het vorige logje te zien.

44 opmerkingen:

Mienke zei

Prachtige quilt, ik heb het hele proces met veel plezier en ontroering gevolgd! Ik begrijp zo goed dat deze quilt heel dierbaar is, wat een symboliek.
Ingrid, voor jou, je DH kinderen en al je dierbaren: alle goeds gewenst voor het komende nieuwe jaar!

groetjes van ingrid h.g. zei

@Mienke, dankjewel, jij ook!
:o)

Hilly zei

heel mooi, bedankt nog voor je extra toelichting en een heel wijs besluit.
Hele fijne jaarwisseling en een goed en sterk jaar voor jou en je lief (en kids natuurlijk!!)

Astrid zei

Juist omdat de quilt je zo dierbaar is geworden kan ik me je besluit heel goed voorstellen. Het is altijd moeilijk om iets wat je dierbaar is los te laten.....
Ik wens jou en je gezin een gezellige en veilige jaarwisseling toe en natuurlijk een prachtig begin van 2008!

frauke zei

ik kan me je besluit heeeel goed voorstellen, want hij is adembenemend prachtig! GO SUPERGOOFFFFF!!!hihi xxxxxxxxx

Peti zei

In 1 Woord: Prachtig!!!!!!!!!!!!!
Ik wens je een mooie jaarwisseling en ik ben zeker in 2008 terug bij de avonturen van Supergoof!

YokkoBears zei

Ik zit hier heerlijk naast de laatjeskast,
Goof is warme chocolademelk aan het maken en had een stukje Christmas Cake van Grandma Joy voor mij bewaard,
en om mijn schouders .......
ja, heb ik even deze mooi quilt van Goof.
Heerlijk voelt dat aan, lekker warm, dat komt mede door alle hartjes in de quilt,
hartjes geappliqueerd,
hartjes gequilt,
"hartjes" met alle steekjes in deze quilt genaaid.
Een echte warme Hartenquilt.
Dat dit gevoel het hele komende jaar en altijd bij jou en je gezin/familie mag blijven.

Simone zei

Ha Ingrid,
Ik ben stikjaloers op Yokkobears die zomaar lekker onder je quilt naast die prachtige (qua inhoud vooral) laatjeskast choco zit te drinken. Ik vind je hartenquilt echt geweldig geworden Graag wil ik hem (en jou) zien de 19e, dan neem ik mijn kersthart mee, alleen waar en hoe in Utrecht, weet jij dat al? Ingrid, hartstikke bedankt voor je leuke verhalen en foto's dit jaar, ik heb ervan genoten en ga zeker in 2008 weer kijken. Fijne oud- en nieuwviering en veel liefs, Simone

conny zei

Zxc3xb3 mooi, Ingrid, echt een quilt die recht uit je hart komt! Hartverwarmend, hartverscheurend mooi, alle superlatieven zijn hier van toepassing. Een hele fijne jaarwisseling gewenst, en een heel gezond 2008.

MaRia zei

Met een heel diepe zucht zeg ik: PRACHTIG!
Bedankt dat we het hele ontstaan van deze prachtige quilt mee mochten maken.
Ik wens jou en je dierbaren alle goeds voor 2008!

Willeke zei

Ingrid, hij is echt fantastisch mooi geworden. Een geweldige afsluiting van het jaar!
Ik hoop het volgend jaar weer te genieten van je enorm gezellige weblogje. (Wel ben ik eigenlijk heel nieuwsgierig naar je hoofd, grinnik, want ik geloof niet dat die ooit op je logje is verschenen. Misschien kun je mij ooit eens een fototje sturen?)
Hele fijne jaarwisseling en tot volgend jaar dan maar he?
Groetjes,

anneke zei

hoi Supergoof, deze quilt is echt SUPER! en eigenlijk weer zo snel gemaakt!
een eigen ontwerp lijkt me nog bevredigender dan een patroon namaken, hoe mooi die ook kunnen zijn. dit smaakt naar meer.

al het goede toegewenst voor het nieuwe jaar.

groetjes,
Anneke

marrie-jette zei

Ingrid de quilt is GEWELDIG.Wat een werk heb je daar aan gehad,ik zou er mee naar bed gaan denk ik.

Juul :o) zei

Hoi Ingrid,
hij is echt *F*A*N*T*A*S*T*I*S*C*H* geworden!
Je bent een Suuuuuuuuuuuuuuupergoooooooooof!
(sorry dat moest even *xc3x9c*)*xc3x9c*
Ik kan het heel goed begrijpen dat je hem niet zo lang kunt missen, met elk steekje dat je (met de hand!) deed legde je een stukje van jezelf in deze quilt.
Dat je nu hebt besloten om de quilt dichtbij je te willen houden vind ik alleen maar moedig, en dat besluit zul je niet zomaar lichtvaardig hebben genomen.
(((knufff)))
Wie hem wil zien kan hier idd het hele proces bekijken.
En daar heb(ben we) ik met veel plezier naar gekeken en er over gelezen.
Dankjewel voor het vele leesplezier van bijna elke dag een logje!
Een fijne jaarwisseling en een fantastisch 2008!
:o)

En nu ga ik zo de ziekenboeg weer in, kuche kuche snotter
>>>>>>>>>>>>>>>>>>>
:o|

Johanna Zweden zei

Wat apart is dit geworden, heel mooi en wat kan je leuke quilts maken met hexagons.
Gelukkig Nieuwjaar.
Joke

corry zei

Ik heb het ontstaan en groeien van je quilt met veel plezier gevolgd! Iedere keer weer een verassing om te zien wat je eraan toegevoegd had. En het is een prachtige quilt geworden, een pronkstuk! Ik moest wel even slikken..wasmachine, droger?? Ik zou niet durven na al dat werk!
Een heel fijne jaarwisseling en dat er nog maar vele mooie quiltjes mogen volgen!

Groeten, Corry

katrien zei

Daar is maar xc3xa9xc3xa9n woord voor PRACHTIG !!!!!!!
Ik volgde hem ook van in den beginne.
Ook voor jou en je familie een fijne jaarwisseling toegewenst.
Ook een gelukkig ,gezond en creatief 2008.

Wilma zei

Wat is hij mooi geworden!!!
Fijne jaarwisseling en al het goeds voor 2008!!!

Kris zei

What a GREAT way to end the year with a FABULOUS QUILT!
Happy New Year to you and yours.

Betty zei

Ik ben er echt sprakeloos van, wat is hij mooi, leuk, kleurrijk, goed geworden. Te gek, supergoed, zou ik zeggen! Ja, dit is een goed begin van 2008, als alles er zoals deze quilt uit zou zien, dan wordt het een beregoed jaar!!

Corrie zei

Ingrid, ik zit zomaar weer met waterige oogjes van ontroering te lezen over je supermooie quilt en alles wat daar omheen en doorheen aan liefde is geweven. Dit si xc3xa9xc3xa9n grote liefdesbetuiging aan degenen die je zo dierbaar zijn, je man, alle kinderen in de eerste plaats en daaromheen nog zovelen die jij je warmte en liefde schenkt. Jij verstaat de kunst om te doen waarmee ik eindige in mijn logje vandaag: Liefde verspillen zodat zij volop kan groeien... Kus!

lia van haaren zei

Hoi Ingrid wat is hij mooiiii.wat leuk alle uitleg die je er bij geeft.ik stop mijn quilts ook altijd in de wasmachine er is nog nooit iets fout gegaan.wel met een blauwe stift,maar als ik jouw verhalen dan lees denk ik,dan zal ik wel iets fout hebben gedaan.Een hele prettige jaarwisseling en een gezond 2008,gezondzijn is toch het grootste geschenk.groetjes lia

Mary zei

oooooooooh, hij is prachtig !! zoals ik gisteren al schreef, je hebt jezelf overtroffen !!! Dit is echt jij !!
Ook in 2008 alle goeds gewenst !! (en dat we weer mogen meegenieten met een volgend kunststuk!!)

Marianne D zei

Prachtig Ingrid!Een fijne jaarwisseling en dat 2008 in alle opzichten een geweldig jaar mag worden!

Maria zei

Hij is prachtig,een kunstwerk,echt waar,Ingrid,hij heeft zeker ook een plaats in JOU hart,Beste Wensen voor 2008!

groetjes van ingrid h.g. zei

Hoi lieve allemaal, bedankt voor alle geweldige reacties van het afgelopen jaar. Ik heb ze met veel plezier gelezen. En vaak zorgde ze ervoor dat ik nog meer m'n best deed, omdat ik graag een leuk logje voor jullie wilde maken,....

@Simone, hier kun je nog meer lezen over de hartenmeeting,...http://berthi.web-log.nl/berthi/2007/12/hartenmeeting_1_1.html#comments

@Willeke speciaal voor jou blader ik nog eventjes terug op m'n web-log,... wat dacht je van http://supergoof.web-log.nl/mijn_weblog/2007/07/wat_een_heerlij.html#comments en http://supergoof.web-log.nl/mijn_weblog/2007/05/aangenaam_kenni.html#comments en de echte kenners vinden dat deze dame sprekend op me lijkt,....http://supergoof.web-log.nl/mijn_weblog/images/100_2648.jpg
Zo nu heb je een beetje een idee,...

gerda zei

...............................................................................enz.
geen woorden voor...HARTSTIKKE mooi!!!!
Voor jullie allemaal en voor wie jullie lief hebben een waanzinnig en vooral een gezond 2008
gerda

Ineke zei

Hoi Ingrid, het is hxc3xa9xc3xa9xc3xa9l mooi geworden, knap gedaan!!!! Nog een gelukkig 2008 met veel creativiteit gewenst. Groeten van Ineke uit Apeldoorn

marian'ne m zei

Houdt jij je prachtige "KINDJE" maar lekker onder je vleugels !!!

En hopen dat er in 2008 nog meer zullen volgen ;-)).

Het xc3xa1llerbeste in het nieuwe jaar, krullebol !!

Gerrie zei

Prachtige harten samen in een Quilt , dat is een fijn bezit voor je waar je zoveel steekjes in heb gemaakt om het tot zo,n mooi geheel te maken .
Het was steeds weer genieten van al je handwerken en de vele verhalen en de natuurfoto,s uit mijn geliefd Overijssel .
Bij mij komen steeds weer zoveel beelden boven uit lang vervlogen tijden , het bijven mooie herinneringen .
Jij hebt momenteel zeker niet zoveel knalwerk om je heen . Af en toe zijn hier van die harde knallen zodat ik moeite heb mijn vingers normaal over het toetsenbord te laten gaan .
En de brandweer hoorde ik ook alweer ergens .
Ik hoop dat alles verder goed mag verlopen . Deuren en ramen dicht en nog de knalstank dringt hier naar binnen .
Ingrid ik wens je een goede gang naar het nieuwe jaar en alle goeds en gezondheid en veel inspiratie voor al je vervolgwerkstukken en niet te vergeten je prachtig baby en moeder verzorging !

dijn/audrey zei

Goof, ik kom eindelijk toe aan bijlezen. We zijn druk met zolder renoveren, vandaar. En mensen te eten. En steekjes hier en daar... En nog snel naar Brabant naar mijn ouders... enz.

Lieverd, wat een ongelooflijke Goofquilt heb je er weer van gemaakt. Je besluit begrijp ik heeeel goed, houd hem maar lekker voor bij je thuis! We hebben hier met prachtige foto's ervan kunnen genieten en hem zo zien groeien. Prachtig was dat.

Lieverd, is alles goed gegaan met de operatie van jouw lief? Ik heb veel aan jullie gedacht.

Voor nu: een mooie jaarswisseling toegewenst, en een geweldig mooi 2008! Ik heb je Beschermengel trouwens boegbeeld van ons trotse schip The Saints Along gemaakt. Veilig en heilig loodst ze ons de golven door!
Dag lieverd, dikke zoenen! xxx dijn

dijn/audrey zei

Hier komt Apropos:

My Nightingale, please take care in 2008.

Yours sincerely, Apropos

(Dijn can I kiss her?
Yes you can, Apropos)

MWAH!!! (ehhh, Goof? Hier, servetje).

Juul :o) zei

*G*E*L*U*K*K*I*G* *N*I*E*U*W* *J*A*A*R*!
:o)
Zij die snotteren en gaan slapen groeten u en de uwen.
Zwaaiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!
:o)
pssst... d'r zit 'n bepoedersuikerde oliebol boven op m'n dneusz weet jij hoe dat komt?
;o)

jose zei

GELUKKIG NIEUWJAAR INGRID

Hilly zei

hg HG.........mooi nieuw jaar!!

Marijna zei

Ingrid, in een woord
G-E-W-E-L-D-I-G!!!!!
Gefeliciteerd met dit geheel eigen ontwerp. En dat hij je erg na aan het hart ligt en niet beschikbaar is voor in het openbaar te hangen, kan ik me heel erg goed voorstellen.
Jou nieuwe jaar kan niet meer stuk. Iniedergeval van mijn kant de beste wensen voor jou en je gezin.

Annemarieke zei

O wat is hij mooi geworden! Al die hartjes, en de ooievaar.....alles zelf ontworpen....chapeau chapeau!!!!

Berthi zei

Ik heb het al eens eerder gezegd, maar ik kan het niet vaak genoeg zeggen: de quilt is SCHITTEREND.
We zijn er mee bezig om jouw dierbare quilt in de fotogalerie te plaatsen. Het komt eraan. Ik kan heel goed begrijpen dat de quilt je heel dierbaar is geworden en hem niet mee laat doen aan de tentoonstelling. Als je naar Utrecht komt kunnen we met z'n allen de quilt toch even in het echt bewonderen. Ik kijk ernaar uit!

winny zei

super mooi geworden!!

groetjes van ingrid h.g. zei

@Berthi, ik ben blij met je reactie, vond 't moeilijk om deze beslissing te nemen.
Fijn dat je het begrijpt!
:o)

@Hoi Winny!

reitse, evelien, tobias en novalinde zei

ha die ingrid, het is tien uur... zit je in de stoel te genieten van een kopje koffie?

gr retn

groetjes van ingrid hg zei

@Hoi Reitse, Evelien, Tobias en Novalinde!
Ja!
In een prachtig kopje!
:o)
Hebben jullie een goede nacht gehad,.....?

jeannine zei

Hallo,Ik was op zoek naar stoffen poppen maken en kwam zo op uw site terecht.Ik ben zeker al 5 keer gaan kijken.Proficiat.Als je wil,kan ik u misschien patroontjes bezorgen.Nog iets! uw kleurenkeuze is groots.Daag

Nike Shox Glamour SW zei

Vergelijking, meer dan de werkelijkheid, maakt mannen gelukkig of ongelukkig. (Thomas Fuller, Amerikaans uitvinder)