woensdag 5 maart 2008

"Dear Jane blokjeslawine,..."


Nu Supergoof weer wat tijd voor haar zelf heeft, is ze echt niet meer te houden,... die laatste 7 Dear Jane blokjes moesten af! En daar hangen ze dan allemaal. Het was nog moeilijk om ze op de foto te krijgen,...


Supergoof is er zelfs voor op de grond gaan liggen,...  De kamer leek niet groot genoeg om alle blokjes in de lens te krijgen. Maar het is gelukt. Alle blokjes hangen gebroederlijk/gezusterlijk naast mekaar.
Het is een mengelmoes aan lapjes geworden, overwegend in de kleuren rood, roze, oranje, bruin, beige en alle tinten daar weer in. Flanelletjes naast bloemetjes, klederdracht naast Marcus Brothers, Moda, Lecien en den Haan en Wagenmakers en nog veel meer. Zo'n 185 verschillende stofjes,...
Ga je mee? Dan laat Supergoof je 't mengelmoesje van dichtbij zien,...


L8 (Box Kite), L9 (Walter's Place), L10 (Nan's Naiad), L11 (Caitlin's Rose),


L12 (Sally's Pride), L13 (Harvest Moon), M1 (Dogwood Days) en M2 (Duff's Bluff),


M3 (Fireweed Flower), M4 (Stepping Stones), M5 (Mother's Point), en M6 (Simplicity). Ben je het nog niet zat? Oké dan gaan we verder,...


naar M7 (Junko's Rose Garden), dat Supergoof een ramp om te maken vond,... M8 (Enchanted Square) en M9 (Fan Dance). Toen Supergoof hier was aangekomen was ze echt niet meer te houden. Met veel plezier ging ze verder,... ze genoot ervan om alle verschillende blokjes te maken, en te ontdekken wat elk lapje met het patroontje van het blokje deed,...


M10 (Simple Simon), M11 (Rickshaw), M12 (Hopscotch), een flanelletje,... en toen kwam de laatste,...

gemaakt van heel donker rood,... M13 (Lynette's Diamond).
Zo dat zijn ze dan allemaal. Alle 169,...
Supergoof hoopt dat jullie er met plezier naar gekeken hebben, en ze moet ook nog bekennen dat ze blij is,.... dat haar Sjaantjeslap nog lang niet af is. Het is zo leuk om eraan te werken! Dus op naar de taartpunten (dat zijn de driehoeken die er omheen komen).

56 opmerkingen:

suzanne zei

helemaal goed Ingrid, ik ben blij dat je er weer bent! En wat mooi zo, in die rode tinten. Als je slim bent zet je nu alvast wat sashings tussen de blokken, want anders heb je straks echt een oersaaie klus. Nu kun je dat lekker afwisselen met de driehoeken, is iets motiverender.
Hoe kan ik je een foto sturen?
groetjes Suzanne

Anja.M zei

Geweldig Ingrid, dat ziet er mooi uit, dat zal een opluchting zijn dat de blokjes nu allemaal af zijn.

Francisca R. zei

APPLAUS APPLAUS!!!!!!!

>>>>>>>>>>>>>>>> BIS BIS BIS!!!!!>>>>>>>>>>>>>>>>

Vandaag heb je een taartpunt verdient voor de taartpunten!!

Zet'm OP!!!!

Quibi zei

Gefeliciteerd Ingrid, dat je alle blokjes afhebt! En nu nog in elkaar zetten. Heel veel plezier daarmee en bedankt voor het kijken.

groetjes, Yvonne

Corrie zei

Een hele mooie taart heb je verdiend voor zoveel mooi werk, ongelofelijk vind ik het steeds weer dat iemand zoveel verschillende blokjes in elkaar kan zetten en er een prachtig geheel van kan maken.

truus zei

Wat SUPERgoof.
Is dit helemaal met de hand gequilt?
Zijn dit ook blokken die verplicht zijn? De rondingen daar snap ik niets van.
In een woord super.
Truus

martine zei

Wat een karwei en mooie kleuren zo bij elkaar, petje af .
Ben wel nieuwsgierig hoe lang je hierover gedaan hebt. Mag dat?
Groetjes.

Annelies zei

Gefeliciteerd !! Toch een mijlpaal als je alle blokken af hebt.
Ik vind het heerlijk om naar de foto's te kijken. Wat is het toch een prachtige quilt. Je kleuren zijn erg mooi, juist door de verscheidenheid aan soort en merken.

jose zei

Ingrid helemaal geweldig, ik vind dit zo knap.
Mij is dit niet gelukt. Ik wist dat dit op een gegeven ogenblik niks voor mij was, werd er nerveus van. Ben meer een machine mens.
SUPER MOOI !!!!!!!!!!!!!! INGRID.

marian'ne m zei

S*U*P*E*R G*O*O*F(S) !!!!!

Geweldig wat een prestatie.
En zo mooi al die lapjes.
Juist die variatiedurf brengt er goofs 'leven' in.

Juul :o) zei

WAUW, SUPERRRRRRRRRRRRR!
VAN HARTE GEFELICITEERD!
:o)
... en... hangt de vlag al uit????????
;o)

Liliane zei

Bravo Ingrid, wat een prestatie zeg.Ik bewonder je mateloos omdat dit allemaal handwerk is.Het is een schitterend mengelmoesje geworden.

Anonymous zei

Dit is weer helemaal geweldig!!!!!!! Zo mooi die kleuren..en geeft mij enorm energie om alles weer op te pakken......Ben blij dat je dit met ons deelt al die mooie foto's en fijne verhalen...Ingrid ik ben blij dat je er weer bent!!!!!!!!!

groetjes van ingrid h.g. zei

@Suzanne, dat wilde ik inderdaad gaan doen, de driehoeken afwisselen met de sashings,...
Helemaal onderaan in de rechterkolom van dit web-log zie je m'n email adres.

@Yvonne, graag gedaan!
:o)

@Francisca, wat fijn dat je er weer bent!Een knuffel voor de vierpotige jongedame ;o)
:o)))))))))))))))))))))))))

@Anja, nee geen opluchting, eerder een trots en voldaan gevoel!
;o)

@Corrie, dat denk ik bij jou ook!
;o)

@Truus, alles wordt bij Supergoof met de hand gequilt. Het zijn ook alle 'verplichte' blokken.
Die ronde vind ik nu net fijn om te doen. De piepkleine applicaties minder,....
;o)

@Annelies, dankjewel!
:o)

@Jose, ieder zijn 'ding' ik benijd je om het machinegemak, daar kan ik niks van,...
;o)

@MM, jij snapt het helemaal! Die variatie houdt het voor mij spannend. Daarom is een blokje voor mij geen 'moeten',...
;o)

@Juul, nee,... *xc3x9c*

@Liliane, dankjewel!
:o)

@Lieve Anoniem, dankjewel, ik ben ook blij dat ik weer in web-logland ben!
:o)

Yvonne aka sommeke zei

Klap, klap, klap voor een super prestatie!

gerda zei

Dat was ik dus..nieuwe computer en alles was nog niet ingevuld vandaar .....

Peti zei

Ik ben sprakeloos, wat super knap dat je alle vierkantjes al klaar hebt!

gerda zei

nou is mijn hele verhaal pleitten....pffft ..opnieuw dus..
O nee ik zie het al ..onder lilianne...
Och het zijn de nawerkingen van de narcose zullen we maar denken!!!(haha)

Mien B zei

SUPER SUPER SUPER ....Supergoof en heerlijk dat wij mogen meegenieten !

Mien B zei

SUPER SUPER SUPER ....Supergoof en heerlijk dat wij mogen meegenieten !

groetjes van ingrid h.g. zei

@Martine, natuurlijk mag dat! Ik ben in februari 2007 begonnen,...

@Hoi Yvonne!
*buigt diep voor het Belgische applaus*
;o)

@Gerda, ik dacht het al,... ;o)
Alles goed met de beentjes?

@Hoi Peti,.... *xc3x9c* *xc3x9c*

Marixc3xablle zei

Prachtig!

groetjes van ingrid h.g. zei

@Gerda LOL, die houden we erin!
:o))))))))))))))))))))))

@Heeeeeeeeeeeeeee Mien B! Leuk dat je er bent!
:o)

Astrid zei

Proficiat Ingrid! Knap werk hoor!

gerda zei

nou is mijn hele verhaal pleitten....pffft ..opnieuw dus..
O nee ik zie het al ..onder lilianne...
Och het zijn de nawerkingen van de narcose zullen we maar denken!!!(haha)

gerda zei

Oh gut ..ik schaam me dood..klik ik het zo weer in..txc3xads echt eh.....

groetjes van ingrid h.g. zei

@Gerda, kom op nog xc3xa9xc3xa9n keer! Dan mag je tracteren,...
;o)

@Hoi Marixc3xablle en Astrid!
:o)

Risja zei

Hardstikke mooi, gefeliciteerd dat hij zover is.

gr.Risja

katrien zei

proficiat,je hebt alle blokken af.En wij hebben genoten van alle blokjes die je ons 1 voor 1 liet zien.SUPER gewoon.En nu de volgende stap.Aan elkaar naaien ? of de driehoeken ?Ben nu al benieuwd.

jacqueline neeft zei

wat mooi !!!!!!!!

Hester zei

*M*O*O*I*
Wat goed dat je alle blokken af hebt. Ga je ze nu met het vlecht patroon aan elkaar zetten of heb je hier een eigen idee voor.

Zo af en toe kriebelt het wel weet moet ik eerlijk zeggen,zal ik ook... Het is toch dat virus wat nog in mijn bloed zit.

marcella zei

ha,ha,ha ik dacht dat je even WEG was, kijk ik een paar daagjes niet en het een na het andere log staat erop ;) Fijn dat je bent gebleven!
Je Sjaan wordt super, het is en blijft een raar allegaartje aan blokken zo bij elkaar maar als het straks allemaal een geheel is met quiltwerk en TAARTpunten wordt ie geweldig. Veel plezier met de verdere bereiding van je Sjaantje.

annie zei

Heel mooi Ingrid!!! En ik vind het zo knap dat je er zo'n zin in blijft houden!
Zelf heb ik de top gemaakt, nog niet helemaal in elkaar en de quilt ligt nu al zo'n vier jaar boven....te wachten om het laatste stukje aan elkaar te zetten en vervolgens om te worden gequilt schaam, schaam. Als ik straks puf heb zal ik toch eens kijken waar hij is.
Dubbel applaus voor jou om dat je zoveel doorzettingsvermogen hebt! Klap, klap, klap.....etc!

dijn zei

Wondermooi allemaal! Zeg Goof, rare vraag, houd jij ook voor je zelf een klein stoffen logboekje bij, bij zo'n quilt?

Digna zei

Hoi Ingrid,

Wat zal ook deze weer mooi worden! Ik vind het iedere keer weer verbazingwekkend dat er zo'n mooi geheel ontstaat uit zoveel verschillende stoffen en kleuren. Hoe krijg je dat toch voor elkaar? Echt je eigen stempel!

Groeten van Digna

MarianneD zei

O Ingrid,wat mooi!Ik heb ze bij mij net geteld,ik heb er nu 32....
Hier mag je wel heel trots op wezen,ik weet hoeveel werk het is....

Barbara Karlsson zei

Wow, supermooi!!

Wilma zei

Heel erg mooi!!!
Wat knap om dit zo snel te doen!!!

Prachtig!!!

frauke zei

wouw, supermooi! de blokjes zijn nu al een mooi geheel!
tom en ik zijn heel zielig;onze slaapkamerdeur is kapot! we kunnen er nie in, het binnenslot is versleten en dur zit geen bewegening meer in.. nu moet de deur eruit. sj@#%**t!!!

groetjes van ingrid h.g. zei

Hoi allemaal, daar ben ik weer,... eventjes de ramen gelapt, en een paar schalen met kip en aardappelen de oven in geschoven. De boontjes zitten ook startklaar in de pan en nu ga ik wat vragen beantwoorden,...

@Katrien, ik denk dat ik het afwissel, een driehoek, en het aan mekaar zetten.

@Hester, ik wil het eigenlijk doen volgens het boek en niet met het vlechtpatroon.
Ik hoop dat het virus flink kriebelt,...
;o)

@Marcella, na een paar daagjes rust kan ik er weer tegen!

@Dijn, da's geen rare vraag! Een tijdje geleden heb ik dat laten zien, ik plak een stukje stof bij het patroontje in het boek. Kijk hier maar eens,...
http://supergoof.web-log.nl/mijn_weblog/2008/01/140.html

@Annie, huphup halen die prachtige top!
;o)
Je hoeft nog maar een klein stukje!!!

@Digna, wat lief gezegd!
*xc3x9c*

@MarianneD, het kost me geen moeite, het geeft me plezier!
:o)
Ik vind het heerlijk om grote quilts te maken!

Hoi Jaqueline, Wilma en Barbara!
:o)

@Frauke, gelukkig zit je niet opgesloten!
pfffffffffffffffffffffff!
:o(

Betsie zei

Prachtig,,,, ik vind Sjaan Supermooi worden, ben er helemaal hoteldebotel van!!!

Erg mooi Ingrid, daar mag je best wel trots op zijn!!!

Ik heb het boek ook gekocht, en wil Sjaan ook gaan maken!

groetjes van ingrid h.g. zei

Yes, dat is goed nieuws, Betsie!
Veel plezier, maar dat zal wel lukken!
:o)

Margeeth zei

Jemig Ingrid, wat ben jij snel!
Ze zijn prachtig, mooi romantisch zo die kleuren, wordt echt een supergoof-quilt. (hoe kom je eigenlijk aan die naam?)

Juul :o) zei

:o)
... en..., heb je al een punt...(of twee)?
*xc3x9c*

oeiiiiiii >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>

Janny zei

Ik heb bewondering voor je doorzettingsvermogen hoor...!
groetjes, Janny

Carolien zei

Prachtig, Ingrid! Ben zwaar jaloers LOL

Groetjes, Carolien

lynda zei

Applaus!!!!!Wat knap, dit ook niet even een klein projectje..Schitterende kleuren.Veel succes met de driehoeken.Die zwaantje van je vorige blog zijn schattig zeg, mmmje man gaat naar een taartenworkshop, hij mag altijd gezellig langskomen.Jij ook natuurlijk :o))

conny zei

Geweldig Ingrid, en doe maar rustig aan met de driehoeken, want volgens mij moet je echt afkicken als je klaar bent met de Dear Jane, of heb je dan al weer zo'n groot project om aan te beginnen?

YokkoBears zei

Wat is ook deze quilt weer mooi.
Wat leuk om al die blokjes te zien en het geheel.
Maar ...... wil niet te lang kijken :-).
U begrijpt me wel hxc3xa8 ....

Bep zei

Prachtig om te zien hoe jij zo aan het werk bent met de quilt een enorme energie om jaloers op te worden,groetjes Bep

Ellen zei

Hij is mooi I!

Ga je nu eerst de punten maken of eerst alle blokjes aan elkaar zetten?

Berthi zei

Schitterend om naar dit mengelmoesje van kleuren te kijken!!

groetjes van ingrid h.g. zei

*xc3x9c*
Ik ben xc3xa9n met de sashings xc3xa9n met de punten bezig.
Eerst eens kijken of de kleurencombinatie die ik daarvoor in m'n hoofd had, bevalt,....
pffff,....

@Margeeth,vanwege m'n meisjesnaam werd/word ik vaak Goofy genoemd. Im m'n studententijd werd dat Supergoof,....

Bieb zei

P*R*A*C*H*T*I*G*!!!!!!!!!!!

Waanzinnig mooi.

Liefs
Bieb

inge zei

schitterend mooi! ik hoop dit ooit ook kunnen zeggen, dat al mijn DJ blokjes af zijn, ga dan wel zelf eens moeten het heft in handen nemen!

Jeanne Litzouw zei

Hallo Ingrid,
Wat is die Dear Jane schitterend. Ik ben er echt helemaal weg van hoor. Enne dat mengelmoesje is niet te zien, het kan gewoon in deze quilt. Je bent trouwens al ver!!!!!
Groetjes Jeanne