dinsdag 17 april 2012

"Tip,...."

Misschien heb je het al gemerkt, maar mocht dat niet zo zijn, dan volgt hier een tip,...


Achter de schermen is Goof druk bezig om alle verhaaltjes, foto's en reacties van het oude supergoofweb-log over te zetten.


Die gaan natuurlijk over Bregje, maar ook over het maakproces van de Sylvia's Bridal Sampler, Dear Jane,... de mandjes,...

Yeppe.


Kortom van alles,...
Dus kijk af en toe maar eens in de rechterzijkolom, of HIER,
 daar wordt hard gewerkt aan jaargang 2007 voor vertrouwd lees- en kijkplezier.


En diegene die na 5 jaar web-log- en blog-verhaaltjes, nog steeds niets snapt van het Goof & Supergoof gedoe,
die mag even HIER gaan lezen, dan wordt het duidelijk.

Veel plezier!!!!! 

PS, natuurlijk is het overzetten van de oude verhaaltjes geen makkie. Gisteren ontving ik een mail van weblog.nl dat de migratie bij mijn weblog helemaal mislukt was. De foto's waren niet meer terug te vinden.
Verdorie.
Dat vermoeden had ik natuurlijk allang, heb menig boos mailtje verstuurd de afgelopen maanden.
En dat deed ik gisteren weer,....
(het supergoofweblog was een betaald account waar ik elk jaar flink voor betaalde).

Gelukkig was er eindelijk iemand bij de helpdesk van weblog die het voor mekaar kreeg een exportfile van mijn oude weblog te maken. Natuurlijk zonder foto's maar wel met de verhaaltjes en jullie reacties.
En die reacties zijn me zeer dierbaar, daar was het me om te doen.

Toen was ik er nog niet, want ondanks dat het zonder foto's is, is dit bestand enorm groot, en ook nog in een andere computertaal geschreven als degene die Blogger gebruikt,...

Uiteindelijk kreeg ik ook de  tip om het oude weblog in heel veel stukjes te splitsen (32), en die waren net klein genoeg voor een andere link, die de computertaal kon veranderen.
En zo heb ik alle meer dan 800 verhaaltjes en ontiegelijk veel reacties, redelijk snel over kunnen zetten.
Nu de foto's nog.
Elke keer als het verhaaltje compleet is, wordt het door mij gepubliceerd.
(Nooit gedacht dat ik, die niets van computers snap, dit helemaal zelf voor mekaar heb gekregen en uitgeprakkizeerd heb).

Ik ga weer verder!

31 opmerkingen:

Lida zei

Vond het al zo stil hier maar nu vat ik hem, dat overzetten plus ooievaarsdienst neemt natuurlijk veel tijd in beslag! Succes ermee, groetjes
lida

Anoniem zei

o leuk, we gaan gauw kijken
groetjes lianne

Maria zei

Ingrid,
jij kan ons Zoooooooooooo blij maken met al je verhaaltjes, ik vind dit super,Bedankt!!!!
En dat allemaal terwijl je druk doende bent.
Ik wou dat ik zoveel energie had als jou,
Groetjes,
Maria.

Ineke Original zei

Ha gelukkig. Ik heb dit echt wel gemist. Wat heb je dit geweldig gedaan. Mijn complimenten!
veel liefs,
Ineke van den Akker

ps. Je staat inmiddels als favoriet op TWEE van mijn blog's. Deze berichten wil je toch niet missen!!!

Martine zei

Wat zijn jullie toch allemaal knap dat je dat voor elkaar krijgt. Ik ben toch wel een muts met computers.

Rennie zei

Gaat er gaaf uitzien hoor! Beetje puzzelen, kost een hoop tijd maar dan heb je ook wat! Succes!

Anoniem zei

Poewee, wat een klus zeg!! Ik heb het allemaal in 1 keer gedaan via een tutorial van SylviaWillemien! Bleken er achteraf toch nog behoorlijk wat foutjes in te zitten, maar ik denk dat het uiteindelijk minder werk was dan alles per stuk overzetten... Heel veel succes, ik ga graag kijken naar je belevenissen van voordat ik jouw blog leerde kennen!

qm zei

Ach die lieve Yeppe, ik denk nog geregeld even aan hem.
Toen je op de regiodag in Ureterp was, gingen mijn gedachten ook weer naar yeppe, met zijn guitig kopje.
succes met overzetten.
groetjes

Evelyne zei

O wat leuk dat je alles gaat overzetten! Nog meer lees plezier en inspiratie!! Kom maar op ik kan er niet genoeg van krijgen!!!!!!!
Succes en groetjes, Evelyne

sylvia zei

volgens mij heeft DSIL hier nooit meer aan gedacht.......:(
groetjes, Sylvia

Phyllis zei

Fijn, fijn, FIJN!!
Ik heb ze gemist, de oude verhaaltjes, de oude foto's, lekker even terugkijken met een hele grote koffie verkeerd.
Dank Goof!!

Ineke zei

Succes voor Supergoof!!!

susiloci zei

Que maravilla de quilt, tienes un blog fantástico!!!!!!

Elza zei

Succes en lekker doorgaan hoor.

Jana zei

I have discovered your blog few months ago and was so sorry, that I missed all previous stories and photos of your quilts and life. But now I am sitting here with a cup of coffee and I can enjoy your "old" stories along with the pictures of making your quilts. I am so happy, that I can follow your life stories and quilt making. Great stories, great pictures!
I wish you nice Spring,
Jana

Anoniem zei

Ik ga alles zorgvuldig lezen hoor want ik ben toch zo benieuwd wat je iedere keer met dat 'plompje' doet. Je zult het vast al ergens hebben beschreven.

Nicky zei

oh leuk, daar heb ik altijd zin in , in een Goofjesverhaal :))

Balsemien zei

Ha daar ben je weer! Ik kan mijn reacties helemaal niet terugvinden op mijn oude log, waar staan ze bij jou?
groetjes,
Mienke

Plakhuis zei

Zwaar resepct!! Ik ben niet geheel digibeet maar heb me er nog niet to kunnen zetten. Ook mijn foto's missen nog altijd! Knap dat je het voor elkaar krijgt! Veel succes!

Bed, breakfast en quilts zei

dat wordt dan een dagje lezen om bij te blijven/komen

marijna zei

Wat moedig vanjou om al die logjes over te zetten! Die moed moet ik nog gaan krijgen. Al sik het bij jou zo lees, is dat niet erg makkelijk.Groetjes....

els b zei

Ingrid, waar haal jij de tijd toch vandaan. Ik geniet enorm van jouw blog Ă©n jouw prachtige quilts. Ben helemaal weg van de dancing dollies. Het is toch wel een gesukkel met het oude weblog, maar je krijgt er wel een hoop computervaardigheid bij,tegen wil en dank.
Groetjes, els

Chookyblue...... zei

glad you got it all back..........I lost a few blogs I was following who were on weblog.........maybe one day you could post some links of your favourite bloggers that used to be on weblog........

Anoniem zei

It is wonderful to read your posts from the beginning, your quilts are just amazing, so beautiful! I love to read your stories of Bregje and Yeppe, poor Yeppe!

GRANNY'S HOUSE zei

Ik vond het ook al zo stil bij jou, maar nu begrijp ik het.
Ik zal zo af en toe een kijkje nemen om je oude blogjes te lezen, want lezen bij jou is altijd gezellig, dus ook het lezen van oude post.

Groetjes
Ines

Sue-Anne zei

Sounds like a very complicated job to me but I am very pleased to see some photos of your quilts and your beautiful babies (Bregje and Yeppe).

Anoniem zei

PpppppFffffffffffff
zei de ene Red Hatter tegen de andere bijna Red Hatter....................
Zover ik kan zien is de afdeling vol.

Guusje, zei

Fijn dat je alles weer terughebt en hier neer kunt zetten, het is me ook wat hoor die migratie, in ieder geval geen succes als ik het hier en daar zo lees.

Carin zei

Poehee ... dat is een komplete onderneming om dat allemaal om te zetten. Vreselijk dat ze je foto's kwijt zijn. Ik moet er niet aan denken dat dit ook met blogspot gebeurd, maar de foto's heb ik in elk geval wel allemaal extra opgeslagen want die wil ik niet kwijt. Succes ermee !!

Anoniem zei

Wat een werk om al je verhaaltjes terug te zetten.
Ik lees jouw Blog sinds Mei 2008 nadat je in Waalre was geweest en een foto had geplaatst van de quilt : herinnering aan Monique.
Het lezen van jouw Blog maakt me blij.
Grs, succes en tot ziens in Etten-Leur !
Jacqueline.

Jantine zei

Zo zie je maar weer dat een mens vaak tot veel meer in staat is dan hij/zij denkt!