donderdag 21 maart 2013

"JIPPIE"


Mooi hè,
 de geborduurde letters van het vorige blogje.

Toch is 't niets nieuws.
Het is een handwerkje dat deze Goof al bijna 2 jaar geleden alweer,
heeft gemaakt.
Je ziet het hier boven,
opgevouwen op het lichtblauwe dienblad liggen.


Het is 't hele alfabet gemaakt in de meest bijzondere borduursteken.
Niet zelf bedacht hoor.
Het complete pakket is 'gewoon' verkrijgbaar bij,...


de 'J' van Jookies. (klik voor info)

Wat is het genieten vandaag op de eerste lentedag.
Toen ik gisteren met de trein naar Ons Mam ging,
 was het de hele dag continu aan het sneeuwen.
Vandaag gelukkig niets van dat alles,...


Een prachtige lucht,...
met een echt lentezonnetje net iets buiten de cameralens,
dat wel.


Bij de bloemenwinkel op de hoek,
 is het genieten van de mooie bakken gevuld met voorjaarsbolletjes en viooltjes,...
Denk,
 dat ik volgende week eens lekker aan de slag ga met 't vullen van manden.
Daar word ik altijd zo vrolijk van.


Vrolijk wordt deze Goof ook,
 van weer een nieuw stuk 'sterretjessliert'.
De quilt groeit en groeit,...


Gaaf hè,...

Fijne Lentedag allemaal.
(JIPPIE, het is eindelijk zo ver).
Tot de volgende keer,
en
 


19 opmerkingen:

taozeeland zei

Lieve Supergoof! Wat een mooie plaatjes en weer van die mooie letters! Die vorige letters vond ik ook al zo mooi, zijn die ergens te "krijgen"Ik zou ze graag willen maken? Als dat kan en mag?
Afgelopen zaterdag heb je voor het eerst ontmoet in Groede, ik vond het erg leuk! Sindsdien volg ik jouw blog.
Ik quilt nog niet zo lang, ongeveer 1,5 jaar. Daarbij maak ik ook stoffen poppen. Ik ben bezig met een blog. Maar ik begrijp helemaal niet hoe je nou de labels geplaatst krijgt! Ben wel een digibeet hoor...Daag supergoof! happy Spring! groetjes, Désirée

Marijke zei

Mooie letters en sterretjes .
En ja de lente komt eraan (hopelijk)
Als je de bloemen ziet bloeien en de zon komt er hier door wordt je daar vrolijk van.

Millie en Miles zei

Wat een prachtig geborduurde letters echt schitterend !!!!! En je sterren oo echt prachtig heel mooi een heel fijn quilt, borduur weekend gewenst groetjes

christine zei

Hoi Ingrid ja lente heerijk he maar het sneeuwt hier hoor niks geen blauwe luchten wel een misserige zonnnetje. je sterren zijn weer om te snoeppen .
.

christine

Annelies zei

Ach ja, de weersverschillen zijn er ook vandaag weer. Uit betrouwbare bronnen hoor ik dat Groningen vanochtend in het wit startte en ook in Amsterdam hoor ik dat het af en toe sneeuwt/hagelt. Hier in het Gooi koud met een zonnetje.
Ja, ik herkende de letters van eerder, maar ze blijven heel erg mooi en Joke van Jookies verkoopt te leuke dingen !
Fijne dag.

Anoniem zei

Werd wakker met een zonnetje en toen de gordijnen opengingen-weh!!! sneeuw!!!! Ooit zo gek gezien-sneeuw met een zonnetje???
Later boodschappen-ging weg met zon en 2 minuten later sneeuw/hagel en na 5 minuten alles wit! Leuke lente hoor....
Je sterretjes worden steeds mooier-hoeveel nog??? Dat blauwe ruitje is ook een snoepie.De letters zul je wel in een quilt verwerken net als bij de mooie rode quilt die je laat zien.
Geniet maar lekker van de lente-hier komt het ook nog wel.
groetjes,Truus uit Drenthe

Bernadette van gils zei

Hoi INgrid,
je letters vind ik prachtig maar de quilt aan de muur ben ik helemaal verliefd op, wauw.
gezellig he, die lente bolletjes in huis halen, ik kan niet wachten met het vullen van mijn balkonbakken maar is nog net te vroeg voor.
En die sterretjes blijven groeien, wat ga je snel zeg
groetjes
Bernadette

quiltlodge gerda zei

Hoi Ingrid, ja prachtig hè die letters. Ik heb er twee jaar geleden al een aantal gebruikt voor mijn "hartendiefje" Een quiltje ter ere van ons 35 jarig huwelijk. Het werden de letters van Wim en mij, daaronder de letters van onze drie kinderen verbonden met de letters van hun geliefden en daaronder de letters van hun kindjes. Dit alles gevat in een quiltje met hartjes. Misschien neem ik hem volgend jaar wel mee naar het Dorryweekend.
Dat zonnetje bij jullie is hier ook wel af en toe te zien maar het voert een heftige strijd met de sneeuwbuien! Geniet maar lekker van jullie lentedag!

carina zei

Ziet er helemaal des lentes uit. Zalig! Mooi je borduursteekjes en heerlijk je sterretjes

nanita zei

No estiendo nada de lo que está escrito, pero con ver las fotos es suficiente. Es todo precioso. Besos.

Guusje, zei

Wat een mooie letters, en wat een mooie sterren heb je erbij.

GRANNY'S HOUSE zei

Je alfabet is prachtig aan het worden.
Ik heb even gekeken bij Jookies, maar dat is even boven mijn begroting, geeft niets, heb nog genoeg te doen en ik geniet gewoon van jouw alfabet :-)

Groetjes
Ines

ria vogelzang zei

Zulke mooie letters, straks nog maar even kijken bij Jookies; altijd een plezier om bij haar te kijken..... ;)
Geniet van je prachtige sterretjes; ik maak ze ook en het zijn echt schatjes om te maken!
Hopelijk blijft het mooie zonnetje nog even; ik stond vandaag alweer in de sneeuw de kleinkids van school te halen...... (nou ja, toch ook wel leuk..).
Lieve groet, Ria.

Annelein zei

En ik word ook helemaal vrolijk!

Van de prachtige borduurwerkjes, de mooie bak met bollen en viooltjes én natuurlijk al die vrolijke sterretjes....

'k Ga er maar even bij zitten... want van zoveel sterretjes zien begint het mij te duizelen...*Ü*...

Sis Voorn zei

Ik zoz het erg op prijs stellen als je een beetje lente naar Limburg zou sturen

quiltsathome zei

Hoi Ingrid,

Zoals ik al vaker geschreven heb ben ik helemaal weg van je sterrenquilt.
En die letters vind ik ook top. Ik begin hier echter nog niet mee want ik zou nu nog niet weten wat ik er daarna mee zou moeten doen. Heb jij er al plannen mee ?
Hartelijke groet, Patricia

Marijke zei

Ja het blijven prachtige letters... Zou er zo een paar op een op een nachtkussen borduren....
En de sterren die.... *stralen* je tegemoet!
Fijne dag,
groetjes van Marijke

Carin zei

Ik ben heel benieuwd waar je de letters voor gaat gebruiken :-) En je sterretjes .... die blijven mooi !
Vandaag hier ook het zonnetje te zien, hoewel de wind guur en schraal is, maar ach .... lekker binnen met een borduurwerkje en je merkt er niets van :-)

Anoniem zei

Zeker gaaf, al die sterren, net als het bloembakje, het kriebelt bij mij ook, ik kijk de bloemen haast de grond uit.