donderdag 8 januari 2015

"Even wat gebabbel"


Een zwaai naar de engel die voor m'n ene raam hangt,
als ik onder moeders paraplu naar de supermarkt wandel.

De fietsers die me voorbij sjezen,
zitten ineen gedoken in hun regenpak,
Tjongejonge wat een weertje,...

In de supermarkt haal ik snel m'n dagelijkse boodschappen,
er staat iets lekkers op het menu.

Ik heb niet zoveel nodig,
kan de rest zo uit m'n voorraadkast pakken.
De plassen ontwijkend ben ik dan ook snel weer thuis.

Even genieten van de Goofse Broderie Letters,...


terwijl ik de sleutel in het slot steek.
Dan hup naar binnen, 
 jas op hangen,
paraplu uit laten druppen,...


en m'n laarzen uit.

De plu heeft het goed gedaan maar m'n laarzen zijn niet meer waterdicht,...
Ik heb ze al jaren,
en dat is te zien.

De houdbaarheidsdatum zal zo onderhand wel verstreken zijn,
 Goof,
zo spreekt er een stemmetje in m'n hoofd,
en zeg nou zelf,
 zo elegant stonden ze je nou ook weer niet,...

Ik weet het maar ze zaten WEL lekker,...


De tassen worden op het aanrecht gezet, 
en uitgepakt.
Aardappelen, Chinese kool, gehakt, uien, appels, kerrie en curry,
allemaal ingrediƫnten voor een heerlijke ovenschotel.
Eentje die zo lekker is dat iedereen heel hard YES brult als ik zachtjes zeg,
dat ik 'm vandaag ga maken.

En,
daarna,...
als we gegeten hebben?

Dan ga ik verder met de quilt van Foep.
Ik hoef de afwas niet te doen,
want ik heb immers gekookt.



De quilttop is bijna af.
En nu we het er toch over hebben,...

Ik vind 'm zo leuk geworden.
En Foep?

Foep maakt het eigenlijk,
 helemaal niets uit,...


want hij zit PRIMA op de OUDE quilts.

Fijne donderdag allemaal,
en,

12 opmerkingen:

Anoniem zei

ik vind t echte foep letters ,en wat een prachtengel is dat toch ,leuk huisje om voorbij te lopen ....en in jouw geval , nog leuker om er binnen te gaan...
bedankt vh gezellige verhaaltje :) hilly

quiltingmieke zei

piep hey Goofje k hier ook zo een weertje, en moesr naar HA voor lastige ogen..andere drupjes ...dus hopen dat het geprik morgen beter is,
Foep zijn quilt wordt schitterend, al staat hij beeldig in de fauteuil :( knuf

Anoniem zei

Oh Ingrid, alles is bij jou LEUK-LEUKER-LEUKST. Als ik al die tassen op het aanrecht zie, denk ik : ZONDE veel te mooi om door de regen mee te nemen en eigenlijk ALLES bij en in jouw huis. Ja, dat Foepje lekker zit, dat zien we wel, maar wat wordt zijn quilt weer SUPER GOOF MOOI. Die laarsjes, is dat niet bij de schoenmaker te repareren???? Doe ik ook vaak. Daar heb je geen NIEUWE LEKKER ZITTENDE voor, maar soms gaat het echt niet meer. Bedankt weer voor je gezellige blog. Groetjes Wilma

Guusje, zei

Ach die Foep. Die geniet van het heerlijk liggen op de mooie quilt.

marion anderson zei

ooooh dat klinkt echt lekker hollands weer, ik heb vandaag nog geen droog moment gehad, maar ja ik werk ook buiten haha, ik zou zo graag willen aanschuiven na zo'n dagje, gezellig thuiskomen zo, geniet ervan enne die quilt zal foep wel goed bevallen, liefs en knufjes marion

Wilma Kuin zei

Gezellig bij je gelezen en meteen wat geleerd,..
Ik heb gekookt, Wilma's pasta, en afgewassen.
Hier gaat dus iets verkeerd en zal snel het gezin hier roepen om dit even uit te leggen,..
:o)

Ellen zei

Wat word de quilt van Foep leuk. Moet lachen om dat balletjes lint, die zouden bij mijn katten niet lang blijven zitten hihi dat is speelgoed voor ze ik hoop dat Foep ze weet te waarderen ;-) Klinkt als een heerlijke ovenschotel, is er ook echt weer voor. Gr, Ellen

Frederika zei

Wat leuk dat Foep haar eigen quilt krijgt.

Evelyne zei

Leuke quilt voor Foep, hij zal er echt heel blij van worden, Maar hoe leer je hem dat het zijn quiltje is, speciaal gemaakt voor hem! De ingrediƫnten bevallen mij ook, jammer dat het recept ontbreekt.
Groetjes, Evelyne

Johanna Zweden zei

Als ik op jou site kom, krijg ik altijd de kriebels om meteen al mijn projecten te pakken en er eens aan te gaan beginnen ik geniet zo van al jou moois
Groetjes uit Zweden en een heel fijn weekeinden

baukje zei

Wat is die engel leuk!!!!!!! Heb je daar een patroon van of je buurvrouw soms??

Lida zei

Mmm een lekkere stoofpot, echt een winters maal! Gaaf wordt die quilt en wat leuk toch die quilts voor de ramen, verschieten ze alleen niet erg?
Groetjes
Lida