dinsdag 4 augustus 2015

"Mandjes en een Tekkelina"


Hoe 't met de mandjes is gegaan,
de afgelopen weken?


Ze kregen een zwart-wit geruit biesje.
Van een lapje dat ik in m'n laatjeskast terug vond.

Hé,
wat leuk,
 heb ik jou ook?
Ik was je helemaal vergeten,
maar wat sta je mooi bij de mandjes.
Kom maar uit de kast,...

Zo gaat dat dan,...


In de Mandjesquilt zitten ontelbaar veel knoopjes,
die allemaal behandeld zijn met Fray Check.
Halverwege was het flesje op,
dat was balen.
Natuurlijk eerst bij Buurvrouw Dorry in de winkel gekeken,
maar daar was op dat moment even geen Fray Check te bekennen.

Dan maar eens koekeloeren op het World Wide Web.
En jawel,...
in de winkel van Quiltshop -Online zag ik ze staan.
Bestelling gedaan,
en heel snel daarna had ik 2 flesjes in huis.
Hele fijne goede & snelle service!!


Nieuwsgierige Tekkelina Margootje was ondertussen op 'n heel groot kussen geklommen,
om al mijn gedoe,
 eens van dichtbij te aanschouwen.

Als je zulke kleine pootjes hebt,
kun je natuurlijk helemaal niet zien wat er,
daar boven,
allemaal op de tafel gebeurd,...
je ziet alleen zo'n prachtige biezensliert langs komen,
zo leuk om lekker in te happen,...


Hè Margootje???
;o)


Deze Goof werd erg gelukkig van de hierboven vermelde 'biezensliert'.
Heb heel wat meters van die sliert aan de Mandjesquilt gezet.
aan de voor- en de achterkant,...
;o)
Natuurlijk zoals altijd gewoon met het handje,
niks geen 'masjientje' hier,
daar krijgt deze Goof alleen maar onenigheid mee.

De Mandjesquilt is al even klaar,
het is echt een joekel van een quilt,
en,
het wachten is op een mooi fotomoment om de lappendeken helemaal te kunnen laten zien.
Tot die tijd,...


 hangen de mandjes opgevouwen over het hek in het trappenhuis,
en geniet ik er elke keer weer van als ik er langs loop.

Dat was het wat de mandjes betreft.
En dan,
 wil ik jullie bedanken voor alle lieve reacties op dit blog, via de mail en op Facebook.
Het is afwachten hoe het verder gaat met mijn mam,
het kan alle kanten op gaan.
Door m'n berichtje van laatst weet ik dat we met heel veel zijn, 
die zo'n zelfde verdriet hebben.
XXXXXXX 
VOOR JULLIE.

23 opmerkingen:

ria vogelzang zei

Weer een plaatje! Zowel Diva Margootje als je quilt... <3
En zoveel herinneringen in alle steekjes en knoopjes....
Liefs hoor!!

marion anderson zei

xxxxxxx voor ons allemaal

Régine zei

De mandjesquilt is geweldig mooi geworden! Nog veel sterkte!

Vlijtige Handjes zei

Ik snap je liefde voor het randje. Maar zonder machientje.......is dat aan twee kanten vastzetten met de hand? Niet dat dat erg is want ik vind het een ontspannend spannend afwerkklusje. Maar dat ik het even goed begrijp 😊

Evelyne zei

Dit weer een hele mooie! Het ruiten randje is des INGRID's !!!!! Ik vind het een super quilt!
Ben echt van plan om er een te gaan maken.
Heerlijk Margootje die de boel volgt, zo knus op dat kussen.

Sterkte met je mams.
XXX Evelyne

Unknown zei

Mooi gekozen, die rand! En is Margootje al bijna zover dat ze met je mee mag naar de trunkshows?
Teckel-on-Tour 😀

Mad about Craft zei

The quilt is beautiful! I'll gladly give it home - ha ha!

Cheeky puppy!

Bernadette van gils zei

Wat een mooie quilt is het geworden en kan me voorstellen dat je blij bent met het biesje want dat is er mooi lapje wat je nog had .
Margootje heeft een mooie uitkijkpost gevonden en je bies is meteen veilig :-)
Nogmaals veel sterkte met alles wat er met je moeder aan de gang is.
Groetjes
Bernadette

Anoniem zei

My thoughts are with you Ingrid. Ann xxx

Rita zei

Wat. Een mooie combinatie heb je gemaakt voor je mandjesquilt, super. Heek veel sterkte met je mam, denk aan je. Gr, Rita

Marja zei

Mooi je Mandjesquilt, zou bijna willen dat ik ook al zo ver was, bijna.......:)

Groet,

helen zei

You always find the right and best fabric! It adds exactly your special touch
to your unique quilts.
I thought this also when I saw the border fabric and lace you choose for your
Stonefields quilt.
All my best wishes!

Saskia Smit zei

Wat hangt hij mooi; elke keer als je de trap af loopt even aaien....

corrie zei

A wat is hij mooi geworden je mandjes en eigewijze margootje zooooo liefffff op het kussen
Sterkte met mams en ok voor jullie mijn gedachten zijn bij jullie knufff

jolanda zei

Wat staat die geruite bies er perfect bij! Boffen dat je die weer tegenkwam hé?
Gedeelde smart is halve smart gaat niet echt op wanneer het over moeders gaat vind ik, maar toch voel je je wat minder alleen wanneer je beseft dat je niet de enige bent. Geniet nog maar van elkaar nu het nog kan en ik hoop dat dat nog heel lang zal zijn!!

ella zei

Wat een heerlijke quilt is jet geworden. Ik wacht de foto's af voor de details. Ik wens je nog heel veel genietmomenten en sterkte met de gezondheid van je mams.

Julierose zei

Those little baskets are just so pretty love the colors...nice work hugs, Julierose

FLR zei

Ach wat weer mooi....zucht.....de quilt....zucht....en thondje...zucht....lieffff.....ik hoop dat je nog vele tedere en lieve momenten en langere tijden met je mams mag hebben, mamsen zijn kostbaar!
X
Francisca

Ineke zei

Lieve Ingrid, sorry, maar ik zie nu pas dat je in je vorige blogje had geschreven over je moedertje. Ik wil bij deze even sterkte wensen en hopelijk knapt ze toch weer snel op.
Dikke kus xxx

Nyla zei

I hope your mom pulls through! Best wishes!

Phyllis zei

Ja, die hondjes willen overal met hun natte neusjes bovenop zitten! Ik vond de mandjesquilt al enig, maar de buitenste rand met de bies... fantastisch! De perfecte finish. Ben heel benieuwd naar de foto's van het geheel. Intussen heel veel sterkte toegewenst, voor je moeder en voor jullie allemaal.

marijna zei

Heel erg leuk geworden je mandjes quilt. En die Margootje is wel slim he om op een deken te kruipen. Sterkte verder met je moeder.

Joyce (QUILTDJOOJS) zei

Oh wat een bjoetie is je grotemandjesquilt geworden!! Echt weer een eigengereide Supergoofquilt :o))
En dat kortpootje xxx, hier ligt langpootje in haar mand te pitten terwijl kortpootje IN het raamkozijn zit en daar vliegen vangt die op de pas gezeemde ramen lopen ;o))