dinsdag 15 september 2015

"Inhaalslag"


Eigenlijk,...
 lopen we vreselijk achter,
 Kleine Muis & ik.


Met showen & vertellen bedoel ik,
niet met het maken van Diamanten.
Nee ,
dat niet.


Deze Goof,
 was er zo fijn mee bezig.
Het ging allemaal eigenlijk,
 wel heel erg lekker.



De een na de andere sashing vloog aan de diamant,
cornerstones?
Kijk maar naar het tweede plaatje,


van het zelfde laken een pak.
Even,
 was er twijfel over de stof voor het middenstuk,


was de broderie er wel leuk voor?
Werd het niet saai??


Eigenlijk wel,
vind deze Goof,
maar,..

.
ik wilde niet,
 dat alle aandacht naar het middenstuk zou gaan,....
dus,
 ik ging gewoon door,


het ene na het andere,
 piepkleine 
Diamantje werd gemaakt voor in het midden.
Ik was er zo druk mee,


dat ik helemaal niet meer aan Kleine Muis gedacht heb,...

Trouwens hoe zou Kleine Muis Diamanten hebben kunnen showen?
Ik ging immers als een dolle speer.
Elke keer weer,
 werd de Diamant in de goede strook vast gezet.
Die strook was toch veel te groot voor Kleine Muis.
...
en ook te zwaar,
...
...
en te lang en te breed.
...

OEPS
...
...
...
Kleine Muis,...
helemaal vergeten,...
Sorry Kleine Muis.

Maar Kleine Muis vond het helemaal niet erg.
Hij had Goof natuurlijk bezig gezien al die tijd,
en hij wist,
als 'n echt vriendje,
dat het zo fijn is om even je gedachten te verzetten.

Maar,...
toen hij merkte dat hij weer alle aandacht kreeg,
ging hij er meteen helemaal voor,...


Het Sterretje van het middenstuk was nog niet af,
 of,
 het MOEST al mee naar het 'showbalkon'.

Daarna volgde een ererondje,


Kleine Muis huppelde de hele tafel over,...


Liet zien,
waar het Sterretje straks moest komen,...


Wilde en passant de rest ook nog even showen,
maar besloot dat dàt toch niets voor hem was,


net een enorme jurk,...
MWAH,...
;o)


Dan maar zo.
Kleine Muis op de middenstip.
Dat vond hij wel leuk,...


Goof was al dat Muizengedoe ondertussen spuugzat.
Ze wilde gewoon,...
 VERDER.


O ZO.
Hèhè,...
wat een rust.
;o)

En daarna?


Hebben we gezellig samen,
het Sterretje vast gezet.

Fijne dinsdag allemaal,
en,

20 opmerkingen:

Mhalmavanwees zei

Ik ging Kleine Muis al zo missen Ingrid, gelukkig hij is niet verhuisd.
Weer zo leuk. Geniet zo van je verhaaltjes. Fijne dag, groetjes Maud.

corrie zei

Fijn dat kleine muis weer eff kon showen en wat word het toch een mooi geheel
Zal wel weer een plaatje worden op goofse manier
Fijne dinsdag ingrid en kleine muis

Anoniem zei

So beautiful!!

Bernadette van gils zei

Wat wordt je diamanten quilt prachtig en Kleine Muis had gelukkig nog iets te showen. Straks kan hij heerlijk slapen onder al die lieve diamanten.
Fijne dinsdag
Groetjes
Bernadette

Anoniem zei

Hoi Ingrid waarom maak je geen boekje van je kleine muis verhalen ? Ik vind ze zo leuk !! Groetjes Marjo

Flickenstichlerin zei

What a beautiful setting, love your diamants blocks.
Greetings,
Sylvia

Anoniem zei

Goed bezig Ingrid ;) wat wordt 't mooi! Liefs Mirjam dGr

Annemieke zei

Mooi II! En wat ga je hard. Ik heb t boek ook al lang en kijk t af en toe in. Wie weet. ..eerst geniet ik van jouw diamantjes en van muis natuurlijk 😊

Annemieke zei

Mooi II! En wat ga je hard. Ik heb t boek ook al lang en kijk t af en toe in. Wie weet. ..eerst geniet ik van jouw diamantjes en van muis natuurlijk 😊

Floor zei

Heel stiekem denk ik soms dat kleine muis echt leeft.
Wat???? Natuurlijk leeft kleine muis, anders zou hij toch nooit zo goed met de diamanten kunnen sjouwen!
Dag kleine muis, hoop dat je baasje je niet meer vergeet :-)

audrey zei

Wow! Beautiful work! Love seeing these blocks.:)

Evelyne zei

Prachtig , je diamanten! Gelukkig kwam kleine muis nog even showen!
Hij hoort er echt bij!

groetjes,
Evelyne

Josee zei

Ja hoor, De Balkonscene, geheel in stijl met Prinsjesdag.
Ga zo door KLeine Muis en Supergoof.

Wendy zei

Beautiful diamonds! The fabric on top of the stack is wonderfully beautiful, where did you get it from? You always have the most beautiful fabrics for your quilts, especially the lacy ones. I always wonder where you get such gorgeous fabrics from.

Marina Brito de Campos zei

Prachtige stofkeuze!

Quilting Moesje zei

Geweldig zeg ... en heerlijk dat je zo door kon gaan; 0)
Fijn zo'n gezellige samenwerking hoor muis:0))

Wilma zei

Hoi kleine muis, ha Goof, goed bezig jullie! Knapperds.

Wilma zei

Hoi kleine muis, ha Goof, goed bezig jullie! Knapperds.

Anoniem zei

Ingrid, een vraagje, ik zie dat jij de naadlijn op de goede kant tekent. Is dat gemakkelijk? Ik heb geleerd aan de verkeerde kant te tekenen en dan de goede kanten op elkaar leggen. Ik zie het lijntje dan ook goed. Hoe doe jij dit?

Lida zei

Wat ziet het er prachtig uit! Zo mooi de kleuren en vooral de stofjes! Groetjes
Lida