donderdag 28 januari 2016

"Fotolawine,..."


Daar ben ik weer,
 met,
 m'n Boerinnetje Billings Op Klompen,...


Rustig maar gestaag,
 werd deze week menig uurtje gevuld met
malletjes omtrekken op allerlei stofjes,...


met 4 blokjes op de hoeken,
waar ik helemaal weg van ben,...
Zomaar geknipt uit 'n Spakenburgse kraplap,
ik vind ze zo mooi.
Ondertussen werd er nagedacht over de kleine vierkantjes,
die 2 ronden verder zouden komen.

Wat zal ik doen?

Allemaal verschillende?
Zoals in het patroon als tip gegeven wordt?

Alleen,
m'n BillingsBoerinnetje Op Klompen,
is al zo'n druktemaker.

Een beetje rust,...

Een korte adempauze tussen al die krachtige kleuren,
daar is m'n lapjesgevoel nu wel aan toe,...

Dus worden er heel veel dezelfde blauwtjes,
uit een 'Rouveens doekie van 60 jaar' geknipt.


Met daar tussen in,
 witte driehoekjes met een 'roze stipjen'.
Dat roze stipjen is m'n basisstof van Petra Prins.

Bij elke bee krijg je een gedeelte van het patroon,
én,
mag je de winkel in duiken,
 om een halve meter basisstof en 4 fat eights helemaal naar eigen smaak uit te kiezen.

Met die vierkantjes was ik wel even zoet,
en dat kwam goed uit.
Kon ik meteen effe prakkizeren over de tussenrand,...


Hier alles tot zo ver,
 heel provisorisch en slordig,... vast gespeld,...

Ga ik voor de rode Rouveense omslagdoek onderaan,
die heel krachtig is,
en dominant,
en vrolijk.

Of,
voor de oude oranje bloemetjes uit de tuinserie?
Een lapje dat ook vrolijk is,
wel zachter,
en wat meer 'verloopt',...

Ik weet het nog niet,
we zullen het wel beleven,...

Nog even over al die Hollandse stofjes,
want daar heb ik best wel wat stapeltjes van liggen.
Hoe komt dat zo?
Allemaal zo maar 'aangeschaft' voor deze quilt?

Welnee.
Natuurlijk niet.
Herinner je je deze nog?


De Klosjes?
Die voor een klosjeswave over de hele wereld hebben gezorgd?


Met,


Bregje,
m'n lieve Ierse Wolfshond,


die,
heel soms,
absoluut geen zin had om de klosjes te showen.


Maar,
meestal WEL.


Die klosjes,
zijn gemaakt van de Hollandse stoffen,
tesamen met tere broderietjes,...


En van al die 'restjes'
aangevuld met m'n nieuwe voorraadje Oud Goed,
en,
 de maandelijkse keuze uit de stoffen van Petra Prins,
wordt m'n Billings Boerinnetje Op Klompen gemaakt.

Fijne donderdag allemaal,
en


32 opmerkingen:

Elza zei

Ach lief om Bregje weer even te zien.

Wilma Kuin zei

Ach... onze lieve Bregje...
Oh hemeltje klosjes.. die liggen weer zo stil hier in het huisje van kuin...

Ivy, Phyllis and Me! zei

Good Morning Ingrid, I love visiting you as you are so inspirational. You combine colours in such a beautiful way. Bregje is a beautiful dog and so patient to model your quilt. I used to work with someone who owned an Irish Wolfhound and he was the most gentle dog... just like Bregje.
Have a lovely day.
Best Wishes
Daphne

marijna zei

Dit wordt weer een mooie quilt Ingrid. En wat een hype toen met je klosjes. Wat zat Bregje dan weer te showen voor je.

quiltsathome zei

Wow, wat een leuke kleurencombinatie ! Ik ben heel benieuwd !

Unknown zei

Oooh Bregje, wat genoot ik van zijn showfoto's. Maar Margootje is OOK geweldig :)
Liefs, Sonja

Villa Zeezicht zei

Je keuze van stofjes, lapjes, kleurtjes en motiefjes is werkelijk een lust voor het oog! En helemaal heerlijk dat je zo op 't gevoel werkt, daar kan ik enorm van genieten! Ik krijg zowaar zin om ook mijn lapjesvoorraad weer eens op te snorren, en da's al lang niet meer gebeurd ;o) Thnx voor het delen (en wat fijn om Bregje weer even terug te zien) en de inspiratie... en lieve groet!!

Bernadette van gils zei

Wat er mooi hoekje heb je geknipt en de rest van de stofjes zijn ook mooi. Het zal een heel gepuzzel zijn geweest om al die blauwe vierkantjes hetzelfde te krijgen maar erg leuk.
Als Ik mijn mening mag zeggen zou ik voor de rode rand gaan als contrast met de blauwe vierkantjes. Succes met je keuze en wordt zeker weer een mooie quilt met Goofse variatie.
Ook leuk om Bregje met de vingerhoedjes weer eens te zien.
Fijne donderdag
Groetjes
Bernadette

Phyllis zei

Ach ja, Bregje, die lieverd, wat leuk haar weer te zien, mooie herinneringen. En van jouw Boerinnetje Billings wordt ik heeeeeel erg vrolijk :-)!!!

Floor zei

Moedig van je hoor, al die verschillende lapjes bij elkaar. Zou dat nooit durven, maar het is leuk!
Zelf zou ik voor de rode tussenrand gaan, dat heeft kracht en rust.
Lieve Bregje, altijd leuk om haar weer even te zien.

Marguerite zei

Wat wordt dit weer mooi.
Wat een verschil zeg! Bregje en nu Margootje.

Anoniem zei

Heerlijk, geniet van je mooie stofjes .

Gr. Sonja

Margot zei

Heel mooi !
Het zijn ook mooie foto's !
En ook wer blij de foto's van Bregje te zien !!

Karen - Quilts...etc. zei

I always love to look at all your quilts - I know you hand piece some of your quilts - I wonder do you hand piece all of your quilts and do you hand quilt all of them?

Annerose zei

Wunderschön, ich mag alle deine Sachen so gerne. Fantastisch. Die Stoffe sind immer so schön und die Muster, klasse.
Liebe Grüße Annerose

Quiltminizusje zei

Het boerinnetje billings is een geweldig mooie kleurencombinatie, daarmee steel je de show. Veel succes en plezier met het patchen.

Nifty Quilts zei

All very beautiful. I enjoy your fussy cut treats in this quilt. I am not surprised that your spools have inspired many others!

Ada Plouvier-Kopitopoulou zei

Wat heb een schattig fotomodel heb je! Het begin van het boerinnetje ziet er al geweldig uit!

BezigeBijMirjam zei

Dat vind ik zo sterk van jou, gewoon jouw eigen lapjeskeuze. Daarbij houd ik ook van oud Hollandse lapjes. Ik maak mijn "gekke koetjesquilt" daarmee en ook mijn Dear Jane.
Als ik moest kiezen zou ik voor het rode randje gaan Ingrid. Maar doe vooral wat bij jou goed voelt. Dat is altijd nog goed gegaan als ik naar al jouw quilts kijk.

Marijke zei

Heerlijk oude en nieuwe lieve lapjes bij elkaar dat wordt weer een geweldige Goofse quilt!
Lieve groetjes van Marijke

Anoniem zei

It is so nice to see pictures of Bregje again xxxx beautiful quilts and a lovely post, Ann

Anny zei

"Zie de boerinnekes de rokjes zwaaien"... oh, wat een vrolijke stofjes. Dit wordt weer een hele mooie quilt!

Quilting Moesje zei

Wat een genietlawine :0))
En Bregje... zie ik nu al met andere ogen nu ik bijna een week een hondenleventje mee maak; 0)
Voor t eerst van mijn leven :0))
Hij heeft nu al door om op de foto tegaan ... eerst kwam hij steeds direct naar mij/de lens rennen.
v@ndaag leek hij ervoor te gaan zitten en keek heel veelbetekenend ... of zoiets in de lens :0)
)

Evelyne zei

O,Ooooo ik ben flieft op jou Mrs. Billings!!
Groetjes,
Evelyne

Lida zei

Leuk om Bregje nog eens te zien en wat ga je lekker met je boerinnetje! Heel veel plezier met de steekjes en ik kies voor het ruitje! LOL! Groetjes
Lida

helen zei

Aaah! There it is again, this special and beautiful Supergoof-touch!
And even if Bregje hasn't been too encline at the time to model the quilt, on the
4th picture, Bregje had struck a very lordly pose! :)
Looking forward following the becoming of "Billings Boerinnetje Op Klompen"!
Best wishes!

Anoniem zei

Ik reageer zelden op blogs, maar ik wil hier toch even kwijt dat ik het nu al een prachtige quilt vind worden. Heel mooi gedaan. De overgrote meerderheid van de reageerders lijkt voor het rode randje te gaan. Ik vind dat ook heel mooi, maar kan me voorstellen dat oranja ook een goede kleur is als je die later nog eens terug wilt laten komen. Succes met de keuze; het wordt hoe dan ook mooi :)

Kath zei

How lovely to see darling Bregje again. A better model will never be found x

Aunt 'Reen zei

Mrs. Billings is so beautiful! Your work is so inspiring and wonderful!

audrey zei

I just love how you put fabrics and colors together!

Annemieke zei

Nu al een feestje om te zien, al die mooie stofjes en je combinaties.
Enne die oranje vind ik er erg mooi bij staan;)
Groetjes
Annemieke

Lucy zei

Hij is nu al leuk. Wat een vrolijke quilt wordt dit