donderdag 24 maart 2016

"Daar is ze weer"


knipknipknip,
in het 60jaar oude,
lappie uit Rouveen .


knipknipknip,
in de oude halsdoeken,
 mooi onderdeel van de klederdracht uit Staphorst en Rouveen.

Eindelijk heb ik de knoop doorgehakt,
en voor de strook 4 verschillende halsdoeken gebruikt,
die net iets verschillen van kleur en motief,...


En wat is het kleine naaldje druk,
om alle 9-patches met de oranje sashings aan mekaar te naaien,...
Welke 9-patches?


Nou,
deze natuurlijk.


Poehpoeh,
wat een werk hè Gootje,...
;o)


Heel LEUK werk,
dat wel.
En het ziet er zo vrolijk uit.


Die sashings,
dat was wel veel van hetzelfde.
Eigen schuld als je *flieft* bent op een lappie.

Op het laatst bleek deze Goof zich verteld te hebben,...
Toch nog eentje te veel.
Ben 'm trouwens al kwijt.
Er loopt hier een kleine inpikker rond.


Inderdaad DIE.
Wat dacht je dan?
;o)


Het BillingsBoerinnetje op Klompen lijkt rap te vorderen,
zo met een paar foto's op een rijtje.
In 't dagelijks leven is het echt hard werken,...
Waarom doe je dat toch Goof?
Gewoon,..
omdat het zo leuk is,...
En,
 ik wil mijn huiswerk af hebben,...
dat ook,...
maar,


het allerbelangrijkste is,


Dat ik elke keer weer,
zo nieuwsgierig ben,
hoe dat het volgende randje zal staan.
En ook,
of het wel zal passen.
Morgen,
op Goede Vrijdag,
is er weer BillingsBomBee bij Petra Prins in Zutphen.
Gezellig een middag samen quilten,
met heel veel BillingsMeisjes.
En,


dan krijgen we ook deel 4 uitgereikt.

Fijne donderdag allemaal,
pas goed op jezelf en je Lieve Schatten.

30 opmerkingen:

Annie zei

Goh wat vind ik 'm leuk en mooi !!!

Annelein zei

Wat wordt boerinnetje Billings heerlijk Hollands.... supermooie stofkeuze.... kan mij voorstellen dat het moeilijk is om het werk aan de kant te leggen...

Anoniem zei

mooi ,bijna een koninklijke koningsdagquilt :)

Bernadette van gils zei

Wat ga je snel. Hij/zij is erg mooi en zo te zien vind Kleine Muis dat ook.
Fijne paasdagen en veel plezier op de Bee.
Groetjes
Bernadette

Anoniem zei

Heerlijk om te zien hoe mooi je quilt is ,hier word je blij van na al die nare dingen in de wereld.

Gr Joke

Quilting Moesje zei

Wat fijn om jou lieve schatten ook weer te zien :0))
Hoe is t trouwens met je lieve zwart_witte poeze beestjes (daar heb ik echt (nog steeds (o)een zwak voor ; 0)
Prachtige Nederlandse lapjes Quilt !!!

BezigeBijMirjam zei

Zo mooi als JOUW Mrs. Billings wordt. En JOUW met hoofdletters, omdat ik deze ook echt Goofs vind. Heel mooi de combinaties. Ook met dat oranje erbij. Super! Fijne Paasdagen!

Aunt 'Reen zei

You are making Gorgeous progress on Mrs. Billings.
I love your quilt top!

Rita zei

Oh wat wordt jouw boerinnetje mooi, super mooi. Als ik dit zo zie dan zou ik hem ookniet willen maken, maar ja......eerst andere prioriteiten, maar wie weet ooit.

Flickenstichlerin zei

Just gorgeous, wonderful fabrics.
Greetings,
Sylvia

Marijke zei

Mooi Rood Wit Blauw met het Oranje prachtig!!! Krijg als ik het zie ook echt het gevoel van Hollands Glorie...
fijne dag,
lieve groetjes van Marijke

Marjolein den Boer zei

Mooooooi!!!

Antje uit Urk zei

Hij word geweldig, ik ben er helemaal weg van! Ik hou van zulke stofjes en kleuren!

Evelyne zei

O,wat wordt zij toch leuk en zo vrolijk!
Zo heerlijk Hollands.

Succes met het volgende deel en groetjes,
Evelyne

mams logboek zei

ik ben helemaal verliefd op je nieuwe liefde ;-)
Groetjes en hou het vooral gezellig samen
Gerd

Floor zei

Mooi die oranje lapjes er tussen! Wordt super Hollands die quilt.

KijkDaarIs zei

Ohhhhhhh...wat mooi !!!!een vrolijk billingsboerinnetje wordt dit...echt hier wordt ik zo blij van :0))
Tot morgen..ik verheug me erop !!!!...:0))

Huize Krul quilts zei

Een echte goofse quilt, om helemaal blij van te worden in deze kleuren. Een volgende deel is altijd weer een leuk vooruitzicht. Veel plezier met lapjes kiezen morgen!!

helen zei

This is sooo beautiful! I love everything, but especially the sashings (and the picture with them on the plateau!) ! :)
Best wishes!

Elisabeth zei

Het is weer geweldig geworden!

ella zei

Echt beeldschoon!

Villa Zeezicht zei

Alleen al er naar kijken maakt me BLIJ... :))

Frea zei

Mooi, een quilt met een hoog wil ik ook gehalte.
Maar ja, ik kan niet alles maken wat mooi is.
Wel leuk om het maakproces te zien.

marion anderson zei

kei leuk, wat gezellig dat je zelf naar een quiltdinges gaat......en wat een lieve leuke goof combinatie,,,heel veel plezier morgenvroeg en we zullen goed voor elkaar zorgen, jij ook he ? ,liefs

Margreet Abbing zei

Wat wordt het leuk!! Echt zo heerlijk vrolijk Hollands...
Succes morgen op de bee met het volgende deel.

marijna zei

Wat een mooie quilt is dit toch! en wat een frisse leuke kleuren gebruik je. Veel plezier morgen op de bee.

Régine zei

Mooie kleurtjes en combinaties: echt genieten om naar deze vrolijke quilt te kijken!
Veel plezier op de Bee morgen en fijne Paasdagen.

Sparky zei

Another delightful treasure...love it on the table...what a HAPPY quilt...

Annemieke zei

Heerlijk om naar te kijken. Het beetje oranje en geel erin lijkt net licht te geven. Ik herken het verlangen naar een volgend randje, dat is zo leuk aan een medaillon quilt maken vind je niet? Ik kan niet wachten tot die groter wordt. En Margootje...zo lief.
Groetjes
Annemieke

Chookyblue...... zei

love the quilt.......it's coming along so well...........